Lust och fägring stor eller ren olust och storstädning

Olust…ja,  jag drabbades, eller är  drabbad av bloggolust..dom som följer mig har ju sett det.Tystnad i flera månader och inte lovar jag att det ska bli bättre…men kanske, nu och då….så kan jag krysta fram nåt!blogg-stor  Vaknade i morse till strålande sol, så efterlängtat, 8 mars och internationella kvinnodagen vilket jag påminns om när jag loggar in på SL av Loungen!!!

kvinnodag

Ja, ja….andra får ha synpunkter på det….själv är jag så förbaskat trött på all jämställdhetsdebatt och feminismsnack, både här och i RL…men ändå passar jag på idag när jag erbjuds hjälp….Scandinavia ska storstädas! Redan igår satte jag ut städprylarna

vaaren 2014 scandinavia_014

….bara som en liten förvarning!vaaren 2014 scandinavia_007Och visst är det en fröjd när fönstren gnistrar till i solljuset och man kan se ut ända till grannsimmen?vaaren 2014 scandinavia_006Huset har mörknat under året….jag skyller på dom förbaskade asfaltsvägarna, tågen och flygtrafiken….inte kul alls när  man inte kan hindra den utvecklingen, den förfular miljön på så många sätt….kanske jag ska måla om i en mörkare färg?vaaren 2014 scandinavia_008
Utvecklingen ja, den kryper på….där det tidigare fanns en fin gammal stenkyrka reser sig nu en modern, riktigt fint byggd P O L I S S T A T I O N !!!vaaren 2014 scandinavia_013 Nej, jag skojar inte…..och vi som fortfarande inte vet om det är höger eller vänstertrafik i SL!!! Fast så vidare värst uppmärksamma är dom inte, poliserna….dansken som hyrt på Fyrön, han som drack så mycket öl…..han har legat och skvalpat i strandkanten sen isen gick och inte upptäckts av varesig polis eller SLCG!vaaren 2014 scandinavia_005 Skit samma—-Drama i övrigt har vi med haft….isbjörnarna på skäret är osams!!!!!….jaaaa……fy så dom har grälat, och det hörs över till grannarna det, lite orolig ett tag att Mia skulle bli störd och vräka oss! Vad dom grälat om…….jo, tidningen som Björne läser

vaaren 2014 scandinavia_011

…..Nalle tycker det är hans tur att ha den nu…..efter 5 år! Men herregud då….han får väl lugna sig? Nu har vi  särat på domvaaren 2014 scandinavia_012
och mutat Nalle med ett extra gott köttmål! Vad mer som är nytt är att katterna bytts ut mot större djurvaaren 2014 scandinavia_002 som hittar sin föda självvaaren 2014 scandinavia_004……ja, alla utom två stycken som Loungen inte kan skiljas från…….ännu….men operation bearbetning pågår! Och så har vi skaffat oss en rättare som hjälper till med gårdsbruk och fiske, en riktigt tuff och stilig man, välklädd och med  de grå tinningarnas charm :P—–och ojje….vilka muskler 😛vaaren 2014 scandinavia_003 - Kopia……..fast den charmen ser inte Långemannen , den kopplas bara på när Lången flyger och far eller letar skrot på havsbotten…..javisst, lite kul ska väl jag med ha? Tycker ni inte? Ah, det är vår på Scandinavia!vaaren 2014 scandinavia_009

loo  zoom lens m ram + text