Som vanligt…ja, det ska vara som vanligt…

…det är vi rörandes överens om Emma och jag när hon julaftonsmorgonen smög in till mig strax efter kl 5 på morgonen….*suck*…där sket sig den sovmorgonen.sleeping-clock-animated-bw-gif-endearingyouare-tumblr Emma bor ju sedan 1 år tillbaka på sin farfars gård, nästgårds till mina föräldrars ställe och Emma är den nya generationen av stelbenta traditionsövertagare…..man ska vakna julafton till dofterna av såpa, kanelgröt, skinka och nyintagen gran….och man ska tassa ut i köket och se denna förvandling som sker mirakulöst under natten...” det bara är så Loo!”. Alltså…i midvinternatten smög hon landsvägen ner till sin nästan lika traditionsbundna moster! Lite gott kändes det i mosterhjärtat, lite….och i hopp om att mamma…den som utför våra mirakel..skulle få somna om nån timma så kröp Emma ner till mig och vi gick in en vända i SL. Vi skulle se till djuren…..japp! Dvs….hon skulle nog kolla upp mig!!! Skötte jag mig där inne?God julaftons morgon_a008 God julaftons morgon_a012”Dom ska ha gröt ser du i jul Loo”….jodå, måste nog säga att jag var förberedd på en julinspektion!  Kanske inte primtung gröt då….men visst….finns ju annat gott?

God julaftons morgon_a014

Och andra sätt att söka sig till gemenskap i julenatten!God julaftons morgon_a001

God fortsättning alla!

loo  zoom lens m ram + text

 

