SKÖNA MAJ, VÄLKOMMEN!

Envetet bygger jag mitt bål på Scandinavia, ja, jag började faktiskt redan på Sund…..år efter år samlar jag ihop vårt simavfall och tuttar på!valborg700 Snyggar upp i skogen, på åkrarna och i rabatterna…..och  ändå så tycker jag kanske det vackraste som finns är tussilago i ett skräpigt dikeTussilago-3 eller blåsippor som sticker upp ur torra bruna fjolårslöv…!blåsippor-140320-mindre Men jag fortsätter, jag eldar bort  troll och otyg, missväxtparasiter och jag värmer upp så fröken vår inte ska frysa när hon kommer. Och jag gör det för att DET SKA BARA SÅ VARA!! Och mina nya internationella grannar fattar inget, bryr sig inte…dom tycker på sin höjd att vi är konstiga…dom med badande isbjörnar som svingar svensk flagga!!valborg_002Envetet fortsätter jag och håller på våra traditioner! Klä dig väl i kväll så du huttrar behagligt vid brasan….Sköna Maj, VÄLKOMMEN!

loo  zoom lens m ram + text

