Om att lida i det tysta……

…om att  INTE tycka synd om sig själv,(hm)  om att vara en hjälpsam dotter, om att vara en idog nybyggare och djurälskare vars partner INTE skitar ner fingrarna på hemmanet…heter det så?—–ja, det ska det handla om nu! Alltså en KLAGOBLOGG, igen! LOO DÅ, fy dig!klaga_96750308 Jo, som ni nog fattat så bor mina föräldrar ute på landet numera på vårt fd sommarnöje, och där tillbringar jag en massa tid. Bara ca 15 min ut med bil och precis vid kanten av Mälaren…ett paradis. Jag försöker att hjälpa till därute så mycket jag kan….och i lördags så erbjöd jag fönstertvätt!fönster Mamma som avskyr just den sysslan och tjatat lite om *inhyrd* tvätt, sken som en sol…och nöjd med det så skred jag till verket! När jag gör nåt så är jag EXPLOSIV…säger domjag_alskar_att_vaexplosiv_bildekal-r6a8de43bc5004f3b9d0bb816666f1bd2_v9wf3_8byvr_324…det ska gå fort, göras väl och bli klart! Man kan säga att adrenalinet rann till…..musiken  flödade från uterummet,Houseworkalbum
päronen grävde i landen, syskonbarnen lekte och passade upp med fika…och då går ju jobbet som en dans!!musik_ill Det var först nån timma efter som jag kände elstötarna från höger skinkas  mitt….SATAN I GATAN.. ischiasnerven2rygg
i rumpa mi!rumpa Japp, jag tog mig hem om kvällen och led….stackars mig! Gick in på SL och får världens chock! Våra nya kor….all over the place!! Denna kapitalinvestering är inte lika foglig som dom vi fick nödslakta pga primsjuka! Trots prima foder, kärlek och omtanke.ko5_15638275 Så det var bara att börja jobba, samla sten, skottkärra efter skottkärra, bygga gärdsgård och inhägna dom!Majros med vänner_001 - Kopia (2) Skottkärra—-ja ni hör, det ligger ju i ordet att man får ryggskott av den.Majros med vänner_001 - Kopia (2) Men ok, lagom till gubben flugit färdigt och Kicki bjudit in till dans så var jag klar. Men dom jäkla korna har nu försökt rasera mitt bygge 😦 ….varför????frågade jag MAJROS”det vet du väl Loo, gräset är alltid grönare på andra sidan!” Majros och dom_001 - Kopia - KopiaVar fasen får dom allt ifrån?—inte från mig!

Loo...zoomarin

