Vi går mot PÅSK…..

….och då ska det ju pysslas….eller hur?…..dekoreras påskägg, skrivas påskabrev och lagas god mat! Även om man är lite febrig, snorig och matt   …..ja, ja…det kan ju bara gå felkrasse3…i värsta fall. Jag har letat fram gamla påskägg jag och diskat sparade tomma äggskal och äggkartonger och plockat fram såjord och KRASSE. krasse frönFyller upp med såjord, vattnar och strör över krassefrö…..lätt som en plätt! Sen i ett ljust fönster för drivning och passa på dom lite så dom håller sig fuktigakrasse……åååå….ja….krassehandlagom till helgen så har du dom sötaste matnyttiga, goda bordsdekorationer som blir påsklunchens samtalsämne!! krasse4Jag tycker att krasse är rasande gott jag, speciellt på en hård macka med ägg och kaviar! Perfekt nattamat, lika god morgonfrestare! Nu kan du med förbereda dom klassiska  PÅSKBAKELSERNAkrasse påskbakelse…du vet dom man gör på rulltårta (gärna med frisk äppelmos i), avrunna aprikos eller persikohalvor  som ligger som en äggula på ett lager med vispad grädde! Rulltårtan håller sig bra i kylen till påsk, eller också fuskar du lite och köper den färdig! Och påskabrev kan göras enkelt……..ja, enkelt, dekorativt och säg den farmor eller mormor som står emot denna fina fågel av barnbarnets hand-fot?krasse handhöna En söt liten upplysningsfilm ska ni med få idag, bara för att det är SÖNDAG och en BLOGGFRI dag 😛!!! Denna …..ja, <———-där ska du klicka…..  skickar jag speciellt till Apollon idag för han brukar gilla små snuttar med lite humor i och jag tror han behöver få nåt rart denna  PALMSÖNDAG!

loo  zoom lens m ram + text

