Upplevelselustan drabbar oss nu och då…

…ja rätt ofta, men denna gång så hade vi förberett oss lite mer…ni vet…rätt skodda och rätt ok klädda….och sen hade vi lite gott gratis med i en termos med..( vi hade varit inom POST och plockat på oss lite god, gratis glögg, kvar sen jul och verkligen värmande och fin!)..Snäll som jag är så kollade jag upp nyss om den fanns kvar…..åååå jaaaaa….resterande exemplar reserverade för mina bloggvänner!! och dessutom kan ni för 30L få det där härliga finska brödet med tillhörande korg och blå/vita handduk!!!!Glögg Post_001 Vilka morgonfynd, mina kära vänner….visst är jag väl bussig??….plocka bara upp det precis här………Nå ja, vi begav oss till Armenelos,baat ama_001 nyöppnat i söndags. Ty Tenk och Truck Meredith heter dom 2 killarna bakom  Calas Galadhon där Armenelos ingår och som alltid har dom gjort ett fantastiskt jobb. Här finns en massa att utforska, en underbar natur med stora och små djur, baattur_008fantastiska läten och en flora som faktiskt fick Långemannen att nästan fara ut i ett hysteriskt utbrott!!! *Björnloka, BJÖRNLOKA, Loo ser du B J Ö R N L O KA!!!!!!….som jag hugger ner vid båthamnen……offrar en massa svett och möda på att bli av med!!!!*Glögg Post_003  Nå, små mäns hysteri är inget att bry sig om……gick faktiskt över snabbt när jag berättade att just BJÖRNLOKA har han levt rätt bra med på Scandinavia det senaste året……(om han nu bara använt ögonen)….här finns repbana,

Glögg Post_006 båtar att låna, självgående båtturer,….ja, jätteskönt under härligt dunbolster!!baattur_007
Och café som faktiskt kör underhållning varje måndag…och en massa annat——kolla lite extra härGlögg Post_002ifall du vill titta över det snabbt!

Jo, visst är jag snäll som tipsar er på nåt så bra?? Kram på er!

loo  zoom lens m ram + text

