Som man bäddar får man ligga….

…det stämmer väl oftast….men det är skit när man kommer in till nybäddat och fel karl ligger i sängen…..och med skorna på!! som man bäddar får man ligga_001Då blir jag kränkt och förbannad i SL :)…då blir det  *eject* och det snabbt!——–”Och hon”, tänker ni,” har en karl i SLCG, och ändå kan sånt hända?”…..jodå…det enda hemskydd jag har,  förutom lås på huvudbyggnaden, är mina 2 brunbjörnar och en frustande älgsom man bäddar får man ligga_003….dom har vaknat tillsom man bäddar får man ligga_008 men är fortfarande lite slöa!som man bäddar får man ligga_002 Annars så mår dom bra, djuren på vår ö…dom minskar i prim men ökar i antal! Visst blir man glad när man kan byta skitiga 9-primsfårsom man bäddar får man ligga_006 mot rena på 1 prim? Visserligen ljudlösa och hornlösa…..men i allafall?som man bäddar får man ligga_007 Och alla dom som vandrade över till Fyrön på isen är kvar där och har gott om bete….dom får vi ta i roddbåten till *stora ön* vid midsommar.som man bäddar får man ligga_011 Moster som tjatat sig till grisar är också nöjd,som man bäddar får man ligga_009 man skulle tycka hon har nog med Farbror, men se den grisen håller sig sällan hemma….han jagar ju brudar han 🙂 ! Fisket går också bättre och bättre…fina vårkrabbor och ostronen,som man bäddar får man ligga_005 …..aaaaaa…dom går inte av för hackor! Makrillen har fina mörka ränder efter att ha ätit upp liket vid Fyrön….bara skelettet kvar där nu……..MEN attans, skulle ju lagt dit min sänginkräktare…..lol…jag tar nästa! Dom nya stolarna från What next kan jag rekommendera….vilka animationer!!som man bäddar 2_001 Och likadant detta hemmapyssel från Sway’s med snäckor, pärlor och drivved!! (finns på Liaisons collabotativ)som man bäddar får man ligga_004 Mmmmmm, jo, jag går runt i solen och njuter vårt Scandinavia…..och som många år tidigare så fastnar jag där jag tycker det är som vackrast…..bakom  Moster‘s dass!som man bäddar får man ligga_010

loo  zoom lens m ram + text

 

 

