Då i vårt mörka hus……

stiga med tända ljus, Saaaaankta Luciaaaaa, SANKTA LUCIA!lucia2stor Redan Lucia och tidig morgon för mig i RL, som så många år tidigare,  så lussar mina syskonbarn med kompisar, alla i min trappuppgång. Ett lussetåg med 3 små  lucior, den yngsta , Ester, nyss fyllda 3 år,  Emma och en kompis som tärnor, Oskar med bästis som fnittrande stjärngossar och Pytte Barolin* som…..jaaa…håll i er….STÅLMANNEN! *ja e inte me annars*!!! *(Pytte Barolin ja…..han heter ju Dag egentligen, men döptes i mammans mage till detta underliga namn och får väl bära det resten av livet).  I mitt hus bor mest äldre…dvs > 75 år, ja, den äldsta är  87….och alla ville ha besök!! Inte ett öga torrt, och inte en barnmage tom….däri är en salig blandning av godis, pepparkakor och clementiner!! Även i SL är det Luciafirande idag,Inbjudan Lucia nån slurl har jag inte ännu men jag är säker på att den kommer i olika chatter under dagens lopp!….OBS OBS här är länken! Idag är det också premiär på den Julshow som Loungen och jag försökt att få med oss varje år, den på TOH, Theatre on the Hill,TotH 2013 Xmas show - POSTERäven där är man sent ute med slurlen….men jag lovar lägga den  här när jag får den. Nästa föreställning, efter premiären i kväll, är på söndag och fler följer sen fram till jul. Ta en sväng dit och låt dig underhållas, du behöver säkert varva ner från all julstress du med :)! Till er i Boliglaget sänder jag med programmet, wear it och bläddra igenom på skärmen 😀

loo  zoom lens m ram + text

