13th of december…..LUCIA

och jag besöker dom sista positiva handelsmännen på marknaden……ja, det finns en negativ med, men mer om den surkarten en annan dag! Reven Rosca,bord 5 marknaden_001 norska, så klart….vi har börjat fundera på  ifall hon och Chywe har nån inbördes tävlan om vem som anmäler sig först till marknaden….för sekunderna efter vår inbjudan så ÄR dom 2 på IM!!!! Och man blir så glad!!! Att Reven bygger fint det vet ju alla…..men för mig är och förblir hon LJUSSTÖPERSKAN…..jo, redan första marknadens julkonsert, i Stavkirken, så behövde jag *old style julljus* till bänkarna och Reven fixade det men en självklarhet som hon alltid gör när man ber om hjälp! Och i år…..titta noga på hennes adventsljus….med text….visst vill man ha dom i RL med?bord 5 marknaden_002 Annabella Biedermannbord 5 marknaden_003, hemmahörande i Munchen i SL och en trogen Norgevän, med från starten, Bunader, folkdräkter, lusekoftor mm mm och dom fina Sverigetofflorna!bord 5 marknaden_004 Ja, vad ska jag säga om nästa man då? Loungelion Beaumont?bord 5 marknaden_005 Bättre reklam än att jag bor i hans hus kan han väl inte få? Goa dalahästar och snygg logga på hans paket…..(ja, det är hans partner som gjort loggan :P)!bord 5 marknaden_006 Jag går  tillbaka till dom 2 bord som inte var klara sist….Joan Randt,bord 5 marknaden_007 svensk, med sedan starten och pappa till våra fina julbockar! Joan har så fina texturer och en bra känsla för svenska adventstraditioner!bord 5 marknaden_008Sista bordet har Ey Ren,bord 5 marknaden_009 eller ska vi säga kanske Second Norway! Här bjuds vi på en jättefin snögubbe, en gåva till oss alla som besöker marknaden. Tack! 🙂bord 5 marknaden_010 Och där slutar min rundvandring, men  kom och se vet jag, det tillkommer nytt här dagligen och jag  har bara visat en bråkdel av det fina som finns!

loo  zoom lens m ram + text

