ÄLGJAKT på ett nytt sätt!

Hon är 82 år och min granne, änka sedan många år. Hennes höft är utsliten och hennes minne är mer av  fjärr-varianten än av när-varianten. Hon är så förbaskat söt och vänlig….ringer ofta på för en pratstund eller  bjuder på nåt gammeldags som hon tycker jag ska få uppleva….hon är en sån tant man gärna ger ett handtag, skiftar glödlampor åt  eller ger ett årsabonnemang i sopphantering i julklapp…..ja, hon sätter sin påse utanför dörren och jag bär bort den till soprummet….enkelt för mig, men så uppskattat av henne! Hennes man var  ÄLGJÄGARE, hennes son är det  och sonson likaså….vad hon inte kan om älgkött är inte värt att veta! Hennes älgbullar är himmelska, smakar vilt, skog, svenskt och höst långt in i gommen. I år ska hon på Älgjakt!! älg liggandesNåt  hon aldrig har upplevt förr men längtat efter!—-Ja, hon och en annan granne hänger med sedan 07.30 i morse!goa kärringar Så jag säger bara—-LÄNGE LEVE DEN NYA TEKNIKEN OCH SLOW-TV! Nu sitter dom i soffan med sitt kaffe och bullfat och följer det LIVE, varmt, skönt, ombonat….slipper kissa buske, slipper frysa, slipper vara tysta…. men ändå med!viltliv_10_11_s Även du kan få denna naturupplevelse i ditt vardagsrum, gå bara in på http://www.tv4play.se/program/%C3%A4lgjakten?video_id=2464798 visas 14/10 -16/10!

loo  zoom lens m ram + text

