Nu har definitivt augustimånen gått in i september…

……hösten är här och jag har flyttat *hem*,  till stan …..sådär halvhjärtatflytta hem igen … d.v.s  alla ovädersdagar! Vintertäcket har kommit fram i veckan….och då är det definitivt höst för mig! Nu väntar jag bara på den riktiga höstmorgonen när den tjocka dimman  krockar mot och knackar på fönsterglaset om morgonen och det doftar kål ute när man öppnar det! Den dagen ska jag ha löksoppalöksoppa….aaaaa…det hör bara till i min säsongsmage….lika tvunget som nässelsoppa om våren! Vilken underbar sommar!!! Visserligen så blev vi lite lurade på vildhallon och lingon här vid Mälaren, likaså har svampturerna blivit längre för att fylla korgen svampkorg (1)men annars nära nog perfekt! Även kräftorna har trivts i vår vik och idag ska vi skörda majs uppe på stora gården!  Sommaren i SL har ju varit på slak lina via mobiluppkoppling….men även trots det,  fruktsam! Som ni kanske minns så blev jag med katt????—–jag, hundmänniskan,395926_10150652457645359_199905080358_11440179_422001891_n ….. som i RL kämpat med syrrans *pisse-Nisse* som innan han accepterade mig *pissade* dagligen i mina fårskinnstofflor!! Jodå, jag fick av kompisen Leah  *Klämman*….nja Clementine då….och strax efter kom *Lilla MY* en toy-katt som förblir liten…..ett charmtroll, en skönhet, fluffig, väldoftande, kelen—-ljusår från *Pisse-Nisse*!! Sen var primmen slut…..och Långemannen sa…..”nej, stopp  Loo, inte fler katter nu!!”….sa han…..kattmänniskan i RL! 2009-02-03-CatPeople:O Nå, han må vara förlåten, stackarn, hans humör har varit varierande i sommar, jag har fått tassat på tå i flera månader och använt min kvinnliga list för att få det som jag vill…det är inte lätt alltid att vara lilla mig!090302-kvinnan-1 Varför det då?….undrar ni….varför detta humör????…jo, som ni minns så bröt han armen när hans båt i RL skulle sjösättas…..sen dess har den och han varit en plåga……..jag vet, jag vet, jag vet…segling är hans hobby, båten bara 1 år gammal i hans liv efter ett längre uppehåll….klart det pockar på då!!!! Dessutom är han van att vara frisk som en fisk med kondition som en…..ja, vad ska jag ta till????….en arbetshäst?….och avskyr att be  andra om hjälp! head1_137869511Jo, ni, … att då gå och bryta vänstern när man är vänsterhänt är ju inte direkt kul? Alltså….. ”inga fler katter nu”, sa han….partnern………han nöjde sig med att klappa dom samtidigt som han grymtade om primmen…….sen såg han ju att hans *klappande* inte fick mina kissar att öka i glädje….ja, man kan mäta sånt. Leah föreslog att jag skulle ge honom ena katten….men se det passade inte herr Långeman….mannen som kan själv och vill ha själv har svårt att ta emot. Jag började så frö……..små, små, små ….. som : ” synd att båda är tjejer?” ”Tänk om vi kunde få en kattunge?” Mmmmmmm….frösådd lönar sig i längden…det växte så att ett skogskapell på bastuön fick lämna plats åt *Häradsbetäckaren Conrad~~KONCKE* och hans primbehov…katt4_002…den vällustige flörten…. med antingen cigarr i mungipan eller snus under överläppen, dessutom fräck i käften och gillar whisky mer än grädde…… och  som uppvaktade så hårt så mina damer krävde förstärkning och *Emma-Pemma Lingonben*kattregister Klämman_001 slöt sig till gruppen och nu, NU, NU…var Långemannen såld, han fick *blodig tand* och skaffade egen katt!! Här poserar han snällt med några av sina älsklingar!katter o lången_001 Ja, så kan det bli en sommar i SL….sommarkatter som mår bra. Syskonbarnen mina jublar över katterna och har fått vara med att ge dom namn…dessutom så har dom sin egen indelning av dom…..mina kallas FULKATTERNA….för att dom är klädda… så Loungens är alltså FINKATTERNA! Och Loungens kollegor har döpt om Scandinavia till Pisseviken…..undrar varför?

profil blogg-besk2 text20130313_001

