VÄNTAN……

….jag är så trött på att  VÄNTA!daysareforgotten-1789  Som nu, på sol, värme, badväder……som nyss på svar i ett samtal i SL……eller innan dess på att ungar (läs syskonbarn) ska fatta att man kommer BUMS när frukostklockan pinglar på landet. Jag kan förstå att vissa saker kan inte jag påverka, men all väntan p.g.a nonchalans, bristande intresse eller slappa föräldrar viftar jag raskt bort, nepp!! PASSAR INTE moster, faster, Loo! Nått som väntat länge är mitt fotoalbum, väntat på att få minskas ner, synas, sorteras…idag tycks vara en perfekt dag för det. Kanske det är så som pappa säger….att ledas av väntan gör bara den som är sysslolös? Men kära nån då…..jag som t.o.m *spelar* Harpan i SL under väntetiderna?harpan  Alltså skrider jag till verket med dom ….hm….bästa föresatserna. Man blir rätt nostalgisk i ett fotoalbum och lika ifrågasättande men man får också en tankeställare…eller 2….varför så många bilder på just VÄNTAN?väntan_001 Då minns jag plötsligt nåt en faster berättade från sin barndom…nåt jag den gången fann lustigt och *inte klokt*….söndagar, berättade hon, då tvättade hennes pappa bilen på garageuppfarten—-för så gjorde alla grannar med bil, sen stuvades campingbord och stolar in i bilen och söndagsfikat i korg med rutig handduk + transistorn….sedan for man ut dit en mindre väg korsade en europaväg…..där, vid en sandgrop parkerade man, dukade upp hela kalaset och satte sig tillrätta, fikade och VÄNTADE…..på vaddå? Jo, på att det skulle SMÄLLA!!! Kanske är det vad jag gör nu när jag sitter i en hangar i Sl?paus_001 Helt klart är att jag är uttråkad och längtar sol och värme….ha det gott du läsare!

profil blogg-besk2 text20130313_001

