HÄNRYCKNINGENS HELG = PINGST.

En rumphuggen helg nu då man snöt annandagen och gjorde den till Svenska flaggans dag…men ändå….slutet av maj får en ju att bli hänryckt, nysig, snorig, utarbetad…i alla fall om man tillbringar den ute på landet med mestadels värme,  ömsom sol och behagligt vårregn….alltså i perfekt klimat för att gräva, så och virvla runt bland all nys-pollen!!!!pollen I början på vecka hade jag fått en fin inbjudan i min mailbox….. *Moster, du kan få komma på Oscar’s och min *CHLAGGERFEST* om lördag om du har med dig chips och godis åt oss, vi måste vara lite tysta för mamma och pappa har gäster men vi har övervåningen själva för Pytte och Ester ska sova hos mormor och morfar*!!!!!517 Sicken tur jag har då!! Slipper att sitta med dom *gamle* och ingå i barnvakteriet av dom små skitungarna! Jag tackade ju JA….snabbt som bara den och när jag senare pratade med syrran passade jag på att fråga om jag skulle sova över eller ta mig hem  via byvägen i vårnatten? Syrran fattade inte vad jag pratade om…..hon började svamla lite hit och dit…så snabbt och självsvåldigt flyttade jag årets *Chlaggerfest* ner till mormor och morfar med motivering att  *på en sån fest ska man inte behöva vara tyst!*. Alla var nöjda, alla redo för en stooooooooooooooooooor kväll vid TVn……försnacket började ju kl 20 så en ½-timma innan kom syskonbarnen för att i lugn och ro se LOO’s nya tillskott på Scandinavia………..och Loo, den vekhjärtade ha-människan hade ju fallit för ytterligare ett nytillskott……en liten en, ….en som aldrig blir riktigt stor……en * Lilla My*! Ja….kände ju det ganska snabbt att det krävdes en till när jag såg hur fort Klämman växte upp!katt igen_001katt igen_006 Jag visste att Emma skulle smälta som smör…..jodå….men att Oscar skulle ta så illa vid sig när jag berättade om Lilla My………nej, det hade jag INTE räknat med!!! Lilla My har funnits en längre tid i Leah‘s butik…..ja, jag tror i 8 månader…..och hon är svårsåld eftersom hon har dom blåaste blåa ögonen man kan tänka sig i SL…helt underbart blåa….men dessutom en krok på yttersta svansen!!katt my mm_001 Hon är såååå perfekt i mina ögon med den lilla skavanken, så lätt att älska!! Oscar blev nästan tårögd när han hörde hennes historia men var inte sen att dikta en ny….en om My—-mästerfiskaren med ett svansslut som en naturlig metkrok!! Och besöken in i SL blev täta…här skulle det kelas katt!! Gissa om Klämman och Lilla My njöt??? Barnen gjorde det definitivt och varvade chips med smågodis och kel och efter 20 minuter så kom John Blund till soffan…två slaka festfixare fick bäras i säng2384602 (1)  och vi vuxna stängde av och njöt kvällen lojt med varsin bok….aaaa….det var en fin *CHLAGGERFEST* det!

profil blogg-besk2 text20130313_001

