Gösstinn i magen sitter jag

med mitt *på-maten-kaffe* vid stranden på Scandinavia. Nöjd, belåten, lagom slö. Tankarna far runt allt efter den sköna musiken som jag en gång stal hos Em, tack min vän…så ohederlig är jag:)! Ser att SL-himmelen är rätt lik den här vid Mälarens strand…..typiskt mig så kan jag inte sitta helt overksam, fixar lite här, skapar om träd lite där, sänker, höjer och städar upp bland skrevor och snår i strandkanten. Är lite irriterad på inkräktare…..ja, som måshelvetet här……dom skränarmåshelvetet_001…..fast krabborna är rätt ok nu när jag minskat ner dom i storlek och drillat dom till att bara bita dom som inte föder dom!måshelvetet_002 Helgseglarna börjar att dyka upp, sitta-på-bryggan-besökarna med och jag måste ju erkänna att folk mest är mycket trevliga när dom kommer på besök! Funderar på om jag ska ta fram bössan och skjuta fåglarna?? Men kanske dom med tillför nåt bra?????…..kan det vara dom som fört med sig fröet som spirade på stenen därborta och visade sig vara en blyg blå viol?måshelvetet_003 Orkar inte, får ta ställning en annan dag, sluter ögonen, tar in musiken,  blandar med måsskrin och vågskvalp och tar en på-maten-blund!86593e59ea09754a

profil blogg-besk2 text20130313_001

