FLYGDILLE

Det är ingen överdrift att säga att min partner har flygdille,……jaaaa….han har båtdille med…oändliga timmar lägger han ner i vatten och i luften….många av dom i organiserad form inom SLCG. flyg pilotreglerMen fritiden går åt till träning, träning och åter träning….eller att stå på nåt flygfält och dregla över andras plan! Han spottar ur sig fakta om dom….och jag följer med, lyssnar, tittar och förvånas. Jodå, jag tycker med att det är skoj både att flyga och  köra båt….normalskoj, kul att testa.  MEN….flygplatser  begriper jag mig INTE på….ok…en bana att landa och starta  från…..men det kan väl räcka? Vi kan ju flyga själv utan plan, vi kan teleportera över hela SL så vad ska vi då ha dessa enorma plan till?flygjätte_003flygjätte_001 Plan med plats för en massa personer,flygjätte_009 med flott inredning,flygjätte_018 med mat och dryck och marksupportflygjätte_006…..och nästan inga passagerare?? :O Vi tillbringade nån timma igår tillsammans på en stor flygplats nära oss…..enorma plan  kom och gick….vart det vet jag inte men bara ett av dom hade en passagerare.flygjätte_022 Jag undrar vad som händer om jag samlar 25 vänner och bokar biljetter???? Faller systemet ihop då?   Och vart hamnar vi? Finns det hotell där? Köper man  returbiljetter med? Vem sköter flygsäkerheten?flygservice OCH….är dom verkligen nyktra piloterna med all denna sprit bakom ryggen????flygjätte_020….Jag såg ju 2 stora plan smälla bakom hangarerna igårflygjätte_015 och ett plan som försökte starta med markservice hängande och slängande efter sig :O !!!flygjätte_011 Nej, tackar vet jag när vi hade vår lilla flygplats….den som man knappast hittade till :)!!flygfält Men skrajast är jag nog för att Lången ska bli som gubben som ständigt häckar där på flygplatsen :(…..uff, uff, uff…flygjätte_004

profil blogg-besk2 text20130313_001

2 responses

Kommentarer inaktiverade.