Ur led är tiden….såklart,

så jag lurade er ju lite igår när jag sa att VÅREN är här! 😦  ……Idag när jag vaknade så låg dimman utanför likt krutröken från Boston Maraton……hur är folk funtade? Och journalisternas rapportering? Uff, säger jag uff,  uff, uff… och kliver in i min lilla plaskdamm på SL….för här är det väl bättre?…skyddat?…tryggt? Idag var dagen när det skulle ske ett STORT AVSLÖJANDE….ja, så stort att  bildbeviset skulle få världens mäktigaste nation att darra!!!!!!!.. och allt det puffats det för i ett löp cirka 15 timmar INNAN avslöjandet! OOOOOOOO, vad kunde det vara??? Förväntningarna byggdes upp…..lol…..till? Till?…till???…platt fall OMG…dessa evinnerliga repriser utan knorr….eller var detta den skämtblogg bloggaren lovat att leverera för några månader sedan? Jag fattar NADA, men så är jag ju från mellansverige med och har inte nån tyken kusthumor. Platt fall, gammal redan tuggad gröt…som  mormor kallade det. Bloggaren naken på sin blogg??? Ur led är tiden, dimman ligger kvar i Mälardalen och du har så rätt Blanka….”Synonymer på slentrian: Stelnad vana, själlös rutin. vanemässighet, gamla hjulspår..”Hjulspår1profil blogg-besk2 text20130313_001

 

6 responses

  1. För att förhoppningsvis kunna reta lite mer galla på dig;
    Sollsken! Just det Solsken. 15,4 plusgrader just nu, kallast 8° plusgrader. Dygnsmedeltemperatur plus 11.7° eller på ren svenska SOMMAR!
    Vänta på våren…ts ts ts – det är blaha blaha det. Den varade i 3 dygn här 🙂

  2. Jag har också funderat över detta behov även om det inte retar mig. Jändan har aldrig haft det behovet även om hon har en vacker kropp. Men hallå…det har vi alla som vill ha det. Hon spatserar gärna omkring naken hemma men visar inte upp sig så på bloggen då jag tror att det är av ringa intresse för andra.

    Jag kommer ihåg att du Vanadis ondgjort dig över att kvinnor visat sig nakna på bardisken på Grodan, och då tyckte att i hemmets lugna vrå var det ok, men du hade svårt att se behovet av att vara det offentligt. Då drog du också slutsatsen att de gjorde det för att behaga männen i rummet vilket en kvinna med självaktning inte skulle göra. Att ändra åsikt efter noggrant övervägande är positivt. Jag skulle tycka det var intressant om du på bloggen berättade hur det kommer sig att du gjort det.

    Jag kan inte heller låta bli att fundera på hur motsvarande bilder skulle ses i en RL- tidning. Särskilt sk feminister brukar ha bestämda åsikter om detta. Att visa upp ”vanliga” kroppar i tidningar kan jag tycka är av värde i den kroppsfixerade värld vi lever i. Hängmagar kan också vara vackra. Det tycker jag Hulda är ett strålande bevis på. Hon visar gärna upp sig på bloggen just av den anledningen. Och trot eller ej så får hon mycket positiv uppmärksamhet av herrar som kan se längre än till det ytliga. Tyvärr var hon opasslig i lördags när hon hade date med en stilig herre 😉

  3. Ni har inte begripit ett skit av vad jag skrivit. Ni kan inte ens ha läst texten.
    Bara rutinmässigt spytt galla över Vanadis.
    Inlägget handlade om hur vi påtvingas regler av amerikanska företag som utnyttjar sin dominerande ställning för att införa påhitteregler utan stöd i någon lagstiftning för att fjäska med amerikanska tokhögern. Vår yttrandefrihet och vår tryckfrihet är i fara – Facebook och Google är så dominerande på världsmarknaden. Men vi skriver i Sverige och då SKA svensk grundlag gälla utan inskränkningar.
    Om ni jämför de båda nakenbilderna på mig så ser ni också det absurda i reglerna – om ni vill se.
    I morgon fredag 18:e har jag ett angeläget inlägg. Det handlar om hur vi beter oss mot varandra. Det skulle vara roligt om ni ville kommentera det. För det är ett viktigt inlägg. Kanske inte lika lätt att raljera över som ”de ruskiga nakenbilderna” men ibland får man ta till lite naken-knep för att se om läsekretsen lever.
    För kommentera på min blogg det gör ni inte längre men gärna lite försåtligt invävt i ”humoristiska” texter.

  4. Det var inte specifikt de här bilderna jag kommenterade utan att det ofta förekommer nakenbilder på din blogg. Jag retar mig inte på det, som jag uttryckte i min kommentar, jag är bara nyfiken på hur det kommer sig att du ändrat uppfattning om nakenhet i offentliga sammanhang. Jag tycker fortfarande att det skulle vara intressant om du kunde skriva om det. Nu fick jag svar på frågan varför bilderna finns på bloggen. Att behöva ta till nakenknepet borde inte behövas om man har en blogg som är intressant i sig.

    Naturligtvis tycker jag att det är ett viktigt ämne du skriver om, men nåt nytt är det inte.

    Du tycker inte att vi fattat vad du skriver om. Jag måste få säga att jag inte tycker att du uppfattat vad jag skrev i min kommentar heller. Vi måste kunna diskutera saker utan att det varje gång uppfattas som smutskastning.

    Sen har jag en fråga som du säkert kan svara på. Gäller censuren i USA även avatarer?

    Än en gång…jag är inte ute efter att smutskasta dig Vanadis. Det finns inget intresse eller egenvärde i det från min sida.

  5. Jag har inte ändrat uppfattning, 2 månader gammal blev jag intervjuad i Tinas Universum (vilket jag har fått skit för sen dess) och talade om att jag var naturist.
    Vad jag reagerat på är sexuell exploatering vilket är en helt annan sak och folks oförmåga att skilja på naken och sex.
    F.ö tycker jag t.ex de kristnas nakenpanik är väldigt märklig; -”Vi är skapade till Guds avbild” säger de men tål inte att se guds avbild i dess nakna prakt.-Gud är ful och oetisk är väl den logiska slutsatsen man kan dra av religiös nakennoja.

Kommentarer inaktiverade.