Hans och hennes arbetsplats!

Det är dags för arbetsplatsbesök i SL….jodå, klart vi jobbar här med! Att ha ett SL utan jobb kan jag INTE tänka mig eftersom mitt RL ger mig så mycket tillbaka….aaaaa, jag är den som snabbt ropar ut TGIFdagens ansikte på fredagarna men sällan, sällan, sällan så beklagar jag mig måndagsmorgon 🙂dearmonday
Min arbetsbörda har ökat våldsamt den senaste veckan för Långemannen har gått över till sommaruniform…jodå…han kan köra en maskin själv….men konstigt nog så får han ett defekt färgseende på Scandinaviatvätt sortering….ja, bara där :O…och det resulterar i missfärgning … eller som nu senast, han körde den tunna vita nya ylleuniformen på  vittvätt  och fick balettrikåer som slutresultat….så för budgeten ska hålla ….ja…då tvättar jag! Och tvätta kan jag göra medan jag snickrar min blogg, sköter fisket, mjölkar korna, tar hand om turisterna, medlar mellan Moster och Farbror och bannar en och en annan nakenfis…det går bra när man har arbetsplatsen hemma!arbetsplatsbesök-_001 Lången däremot jobbar så han måste pendla, stackarn’….tufft att tvingas ta sig dit med båt, helikopter eller flyg, inte undra på att han är utsleten! Men fin arbetsplats har hanarbetsplatsbesök_001 och han behöver inte ens städa efter sig!

profil blogg-besk2 text20130313_001

