SVENSK IDYLL

…..jag smög fram för att se bättre…vad i all världen är detta?skivor till kaffet_008 Jag hör folk(?) nynna, vissla och sjunga~~~*leende guldbruna ögon*, jag ser underliga hattar guppa, likt halloween-hattar, fast gröna—-Harry Potters hemliga sällskap?? Trolleriföreningen i SL har årsmöte? Mystiskt, bäst att zoooooma in dom och föreviga dom….för det här kan inte stå rätt till???!!! Ja, just det, nåt magiskt är det,skivor till kaffet_001 kryddor och vinäger och tomatinlagda fingernaglarskivor till kaffet_010 och som camouflage cup-cake’s, säkert med arsenik och gamla spetsar i och kaffe så svart som helvetet och synden och med ICA-grädde i från Österrike?? Det chattas och snackas och spelas och stampas takt och det hånglas i IM tills hela datorn överhettas i en krasch! DET ÄR JU JÄNDI’s SKIVOR TILL KAFFET!skivor till kaffet_002 skivor till kaffet_003 skivor till kaffet_004 skivor till kaffet_005 Ett oftast strax över 2 timmar långt kafferep för gubbar och gummor framför allt av svensk härkomst! En riktigt svensk idyll!!skivor till kaffet_009 skivor till kaffet_012
Ett söndagsnöje man inte vill missa och gör man det hos Jändi i SL så kan man njuta det ändå i RL! Så smart och snäll är hon! Här serveras våra önskemelodier i en salig kompott oftast följt av ett….*å, den–den har jag inte hört på 11 år*——*ååååååå. den, den är så fin!*—-*vad fan är det här för musik?..eller vad det nu är?*…smaken är delad som baken och det är det kuliga och gamla melodier blir som nya. Lika säkert som att tiden här snabbt flyger sin kos är att det avslutas med matprat…aptitretande redogörelser för vad folk snart ska tillaga….så behöver du en aptitretare nästa söndag så kan jag rekommendera  *SKIVOR TILL KAFFET*!

Loan googlesign 1

2 responses

  1. Jag har också förstått att det städas och tvättas i stugorna under tiden och då med Skivor till kaffet som bakgrund. Det känns bra att kunna bidra till en uppryckning i folkhemmen.
    Skivor till kaffet var för ett tag sedan en ganska lugn stund för mig. Jag fick småtjata för att få in önskningar. Nu för tiden drösar det in önskningar redan innan programmet börjar, så lite småstressigt för mig har det blivit, men fortfarande en av mina guldstunder under veckan.
    Lite oroande är det att det nu också börjar komma in önskemål på fikabröd…

  2. Lugn, lugn Jändi…fixa du musiken så fixar vi bak! 🙂 Och jättekul är det att så många är aktiva runt programmet, i någon form, även om vi samtidigt städar, tvättar eller lagar mat…själv slappar jag mest och lyssnar aktivt för jag gillar din stil!

Kommentarer inaktiverade.