VARDAGSRUTIN eller DRAMA PÅ VÅR Ö!

Till mina vardagsrutiner hör att kolla prim på vår  Homestead….man kan enkelt säga att ifall Långeman =SLCG i vår familj så är jag = SCALG, Scandinavia coast and land guard,…… primbossen, den ansvarstagande, skafferiförvaltaren, finansministern, upprensaren hemma! 🙂 sparbössa2Varje dag kollar jag upp i *about land*….stämmer det?…eller har nån slarvat? Har Loungen lagt ut ännu en fin helikopter utom synhåll?..(ja, det är så han gör)…eller har nån båtförarklant kört in i vår kust?con1_816233cFinns det dumpade föremål i våra vatten???….jodå, en gång hittade jag en ko på botten! Oftast så löser det sig….är det sådär 29 – 36 minusprim….jaaaa….då är det en båt eller ett flyg…..då är oftast HAN skyldig! 🙂 Ja, jag har ett tufft jobb, det är betungande. Man kan säga mycket om mig, bl.a att jag är virrig……men kommer det till den ekonomiska sidan…..då har jag stenkoll!101_0957(1) Alltid—-utom om våren………och nu har våren kommit till Scandinavia! Konstigt nog så händer dessa saker oftast när Långemannen inte är hemma…dessa lite oförklarbara sakerna. Nå, växtligheten går det inte att göra så mycket åt för det ligger ju i jorden…..som att Lupinerna kommer upp varje år bakom Mosters dassgrisa_008
eller att Löjtnanshjärtana blommar….det är ju bara mysigt! grisa_006Värre är det med djuren och dess läten…det kvittras och har sig så man nästan blir vårpilsk själv men värre är att se att dom inte har några gränser alls….vad ska ske med våra raser? Lilla Grisaknoen har förälskat sig i Pytte och visar det fullt öppet!  Vi som inte ens trodde dom var könsmogna :O!!!!!! grisa_003Och idag, ihop med *minus 5 prim*, dansade en nervös Frk Wessla in på arenan….bara så där!Det dröjde inte många minuter innan hon började göra lovar kring Herr Grävling,grisa_004 allt snävare och snävare…..och han? :O…..han bara låg och njöt, dräglade och sa underliga grymtande ljud!!!!grisa_005 Så förbaskat skamlöst!!!!

Loan googlesign 1

2 responses

  1. meh, har du hittat mitt koptergömsle… vart ska jag gömma dom nu då? Mittemellan är för lätt tydligen o fågel opraktiskt men f….. aaaa, nu säger jag inget mer 😉

Kommentarer inaktiverade.