SPELBEROENDE?

Ja, det kanske man är ifall man håller på med SL….dom säger så om mig hemma när dom ska retas 🙂 Fast spel och spel….nja….kalla det vad fasen du vill, det är ok för mig…det är ju ändå bara JAG som vet VAD SL har gett och ger mig. Det var JAG som låg i sjuksängen, satt i rullstolen, kämpade med smärtan  och fann lindring i SL….sömnlösa timmar gick snabbare när jag kunde sväva nätter efter nätter på en boll över min brygga i SOLACE. SL gav mig en chans att vara kreativ, att träffa nya människor och visst trodde jag att jag skulle skippa SL när jag med tiden kämpade mig frisk och arbetsför! Jodå, det var jag övertygad om i början……men under tiden så skapades det kontakter, uppdrag, nyfikenhet….ok…kalla det beroende om du vill 🙂 !!spelberoende

SPELBEROENDE är för mig nåt annat…!spelberoende2  Låt mig ta ett udda, lite larvigt, dagsaktuellt exempel. THE ARCADE. arcade_008Känner du till det? Det har funnits nu ett tag och jag har bloggat om det tidigare. Shopaholicerns MEKKA,—-slurlgirly-shopaholic-0994 en plats som annonseras i modebloggarna i gooooooooooooooooooooooooood tid…..som nöter in gobitarna……sååååå snyggt ……..girly-shopaholic-0956skapar ha-begär. Alla vill dit….samtidigt….när dom öppnar.shopaholic1 SMART! Och ännu smartare är att kreatörerna oftast skapar alster som bara finns att få—DÄR—och—-DÅ! Men kan det vara nåt fel i det då? Det verkar inte så—–med tanke på aktiviteten där!—Vad sa du??…..hör du en irriterad underton? JAAAAAAA! Tänk dig IKEA…..dom har förutom den nya eftertraktade köttkvarnenikea_meatballs också nyss släppt en såååååååå snygg kanariegul fåtölj som skulle vara perfekt till din mossgröna soffa!!! Du åker ut och ska köpa den, glad och förväntansfull! MEN……….IKEA är omgjord till en spelhall!arcade_008
IKEA består av 1000-tals enarmade  banditer och andra spelautomaterarcade_002 och det är SLUMPEN som avgör din fåtöljs färg……jaaaaaa, alla färger finns med….10-12 på dom flesta…..och priserna är rätt bra….lite lägre än vanligt….just denna fåtölj kostar 100 L! arcade_004Nice! Men jag har otur….jag får en jadefärgad, en lila, en svart, en vit, en prickig, en i mint, en hallonröd….. INNAN jag får min kanariegula för 100L…… = 800L…… för den varan jag vill ha. Inga ångerveckor här inte, bara att svälja——och faktiskt så tycker jag det är MAGSTARKT! UFF, JA DET ÄR USCHuschatt saluföra så. Jag åker hem med mitt tunga lass och utan glädje, suckar uppgivet när jag inser att jag måste sätta mig igen i centrum med kebban på markenspelberoende3 för att få ihop lite matpengar tills Lången kommer hem.—-SPELBEROENDE—–JAG???????

Loan googlesign 1

One response

Kommentarer inaktiverade.