Sömnlös i Västerås

……är inte alls lika romantiskt och spännande som i Seattle.somnlos_i_seattle_special_edition Nej, det är mer ett helvete eller en orgie i att tycka synd om dig själv. Redan i onsdags kväll så slog den till….huvudvärken…och varslade om att  nåt fanstyg var på gång…vaknade torsdagsmorgonen med feber, huvudvärk och träningsvärk i hela kroppen utan att ha tränat…ja, ni vet….sådär äckligt ledbruten, kroppsseg, olustig.can-stock-photo_csp5756065 Att bara ge sig ut i kylan och till jobbet var en tanke som inte ens dök upp…..och då är jag illa ute. Under morgonkaffet inne på SL,  med Långemannen,  så kom nysningarna!!! Och när jag nyser……då hörs det….då vibrerar det i rummet….då tas det i så det heter inte duga utan inkontinens! (fy, förlåt bilden men jag skrattade själv så gott åt den…PROSIT, tanten :)!)deix_prosit-auf-die-rosige-zukunft. Jag nös, och nös, och nös, och frös och så kom syndafloden=snuvan!snor-billigt-450x600 Torsdag sov jag 7 timmar om dagen…..övriga vakna timmar så frotterade jag mig via tel i ömklighet. Förkylningsrösten kom på, lika så *ynkliga-Loo-rösten*, speciellt när jag pratade med mamma….vad är det för fenomen att just hon tar fram det lilla sjuka tycka-synd-om-barnet i mig?? En orsak vet jag, mammas underbara jordärtskockssoppa! 🙂 Den levererades igår! LOL.picki_img_2830 Efter en bra natt men ett uppvaknande där hosta tillkommit.Ååååååååå….denna soppa, den smakar som bäst när man är som sämst och min mamma är generös….hemkokt, så klart, underbart smakrik och med rätt soppkonsistens….mitt mellan sås och buljong!! Och som extra bonus tack vare pappa skulle ha gäster om kvällen………ett tunt, tunt lager äkta tryffel! Just i äta-momenten var det rätt gott att vara sjuk! Sova, sova, sova fredagen med men inte 7 timmar, 5 fick räcka :). Sedan SL om kvällen, TGIF och kväll och tydligen fullt program. Rammstein i Tyskland, Gitt och Iendi som rezz-barn i Sverige! Då inträffar det oväntade, det som inte står i manuskriptet…..LÅNGEN KROKNAR UNDER EN RAMMSTEIN-KONSERT!!!20627
Och det rejält! Snabb hemgång och utgång från SL—-men så det kan bli då? 🙂 Jag tänker läsa….men har ingen ro i kroppen….tar lite glass…..se på TV?…..ne kan inte hitta nåt bra….ta mera glass?……ta ett bad?…..mmmm skönt men inte sövande…..ta det sista av glassen?…kanske diska upp?……köra en tvättmaskin??….ja, det går bra hos mig med lommhörda grannar….kolla lite på nätet under tiden?….titta om jag har nyponsoppa hemma?….plocka om lite i skafferiskåpet?…….läsa VLT……..tända ett ljus?…….skriva en blogg?…….snabbtina hallon?……mmmm hallon med en massa socker och vispgrädde sitter bra……….skriva matlista så syrran kan handla åt mig i morgon?……hänga tvätt……försöka sova?…..går inte….läsa?…..går inte….måla naglarna?….tvätta badrumsspegeln……tar toan samtidigt, och handfatet….golvet med…..fy så svettig jag blev men orkar inte duscha….borstar håret….testar 7 olika frisyrer….testar ögonskugga…..hostar upp lungorna….lägger mig i soffan…..letar John Blund2384602….läser mail….svarar på mail, jobbmail….kollar när morgonTV börjar…tycker synd om mig….skriver denna blogg och tänker telepatiskt på Långemannen.vakna nu och kom in på SL, jag har det såååå tråkigt

Loan googlesign 1

