…*som det stiger frem*…det kallas utveckling?

men att *stige frem* med jättekliv gör att man lätt kan snubbla, inget kul ju….och snubbel, snubbel stötte jag på idag. Jag skulle byta ut bänken på utsiktsplatsen och döm om min förvåning…piraterna hade bytt sitt piratskepp mot detta!ful utsikt_001
Nå, skeppet i och för sig var fult men hade ändå sitt berättigande i vattnet….men detta!! Den 29/6 2012 postade jag denna bloggen….då såg  utsikten ut så härutsikt sol scand 2012 maj
….idag är den ersatt med denna!ful utsikt_004
Kallas det utveckling så blir jag ledsen…. jag kallar det mer bristande koll. En oljeplattform i samma höjd hade jag svalt med ett leende, men ett plastigt 7-våningshus i mesh ute i atlanten?…..neeeeee.

Loan googlesign 1

4 responses

  1. kan man inte skicka Djungelpatrullen på pirater? Vi anmäler dom för vynedskräpning tycker jag…. eller ska jag kanske testflyga det där planet igen jag provflög då jag tappade den där bomben? 😀

    • Aaaaaa, testflyga kan du för dom markerade ju sin ankomst med att beskjuta oss, minns du? Saftigt och rejält! Och vi är ju bara tröga nordbor 🙂 Det får bli ditt fredagsnöje 🙂

  2. Det kallas ”framsteg” och ”förtätning av bebyggelse” i kommunala papper 🙂
    Det huset kommer säkert att få arkitektpris precis som Ralp Erskine byggklossar, speciellt säkert att de får pris är det om de inte passar in i miljön 🙂

Kommentarer inaktiverade.