Lördag med rysskyla…

Holger gör en Blanche och Ix börjar blogga!—-OBS nu med ny länk till Ix blogg— Kyla, ja….minus 19 ute när jag vaknar, rimfrostiga träd och en klarblå himmel…även om jag är trött på vinter och kyla så kan jag uppskatta vad jag ser ut genom fönstren…som  för övrigt behöver tvättas…skit fick ni, fönster, ni klarade er detta veckoslut med 🙂 ! Nå vad har hänt under kvällen och natten…jo, Ix har givit livet till en ny blogg, man gratulerar! Negative Holger har tydligen varit ambivalent, postat ytterligare kritik mot SL, men plockat bort…..kanske han hittade meningen med livet senare under natten? Kanske det kommer en positiv-Holger-blogg precis som jag väntar på en humoristisk dito av Vanadis. Loungen och jag tar kaffekoppen med oss och åker för att vada lite i det långgrunda och ljumna vattnetjust visiting 1_002
här (<—slurl), platsen har ett talande namn  *Just Visiting* och är en fröjd för ögatjust visiting 1_005 och teleporterar sig runt gör man med hjälp av korparna. just visiting mer_002När jag vadar kring här så går min tanke till Holger…stackars man, så mycket han går miste om som inte kan uppleva detta, som inte känner vattnets smekning eller småstenarna som är lite hala….inte känner blomdoften eller saltdoften i luften….inte upplever den  sköna brisen , inte hör sjöfåglarnas konsert eller känner smaken av dom solvarma smultronen bakom det lilla huset här! Vad fattas den mannen? imagination allowsHoppas han kryar på sig!

Loan googlesign 1

5 responses

  1. Då tycker jag du ska kolla min blogg den 23:e
    Om du vill ha mig till att häckla andra avatarer för att jag ”ska bli tillräckligt rolig” då kommer du att vänta förgäves. Häckla företeelser är mer vår tradition.

    • Det ser jag fram emot att få läsa 🙂 Och varför skulle jag vilja se dig häckla andra avatarer, finns ju se enormt mycket annat?? Det tycker jag mest var en underlig kommentar.

  2. Mitt till synes ambivalenta sätt på bloggen berodde nog mer på att kvällens dryck påverkade exaktheten i rörelser, ( och till viss del tanke ). Jaqg tänkte städa upp i bloggen och ta bort utkast men det blev utkast av färdiga inlägg istället. Har försökt reparera det idag. Bloggen jag skrev i natt om ändring ar i Lindens sätt att ta betalt kommer också tillbaka, där finns en tankekladd kvar.

    Även om min f.d. avatars namn nämns här så tycker jag inte det är något häcklande här. Zooooomarin sätter sitt förstoringsglas på underligheter som vi avatarägare gör och det blir lite pinsamt för någon just för stunden men det är kul. Det finns saker som skrivs på andra bloggar som helt saknar ”glimten i ögat” och därför föredrar jag själv att bli ”häcklad” på Loos sida än på andra.

    // Ombudet för fantasikusinerna Sven, Zero och Holger

Kommentarer inaktiverade.