Nytt hus i SL!

Ja, bara så där….ni vet..från dag till annan…..utan planering, utan banklån, utan bosparande 🙂 Håll med om att SL är fantastiskt!! Ett ljust, luftigt, stort nordiskt hus! Långemannen fick gräva lite på tomten och nu ligger det där, högt uppe på kullen med en fantastisk utsikt! Fast visst är det underligt hur det ena drar med sig det andra? Ni tjejer vet säkert vad jag menar….byter han till en ny bil så visst matchar vi med passande väska, handskar och skor…..typ. Så ny soffgrupp blev det, (tack Ix för LM!)….och vårt badkar var så skitigt så det byttes också ut….och…..lol….osv, osv!!!~~Fast lika underligt är att vissa saker  BARA SKA MED? Som Ruth Larssons *holken*, inte uppe ännu men ska upp så fort SL är nådigare mot mig än idag….och KÖKET är det första jag tar itu med….radion måste ju fram,nytt hus_002  jo, den funkar fortfarande fast den är lite skitig av matfett, sliten är den med men så blir det när man pendlar mellan Kanal Alf och Iendis transistor…. dillen i kruka ska på köksbänken~så jag INTE glömmer att vattna dennytt hus_003…min första dill fick jag av Jesper Prinz för en massa år sedan,  och se hur väl jag förvaltat den!Sedan ska bonaden upp!nytt hus_001 Köket, ja, så fort det fungerar så bakas det och efter en kaffetår med smörsmältande varmt bröd med honung på så sätter vi fart!mattlager_002 Långemannen fick till uppgift att kolla sitt mattförråd…..plötsligt såg Scandinavia ut som ett mattlager…jag misstänker det döljer sig en turk i Långemannens själ!mattlager_001 Kon råmade av förtvivlan och fåren blev nervösa när dom kände doften av mattull! Men det vet ni ju, man kan inte lägga ut hur som helst, det ska ju skapas ett hem, en enhet! Så det är en massa tittande både nära och på avstånd innan vi är nöjda. ……och inte bara det….hahahaha….det ska fönsterkikas med! 🙂 ! Nå, köket får anses som klart, sovrummet mednytt hus_004 och badrummet.mattlager_005 Resten kanske blir i kväll, men först en sen fika, utomhus,nytt hus_010  i solnedgången. Se så charmig våren är hos oss, lite frostnupen!

Loan googlesign 1

