Hur tillgängligt ska SL vara?

Men då, vilken töntig rubrik när jag vet hur vi alla kämpat senaste tiden med att bara  STANNA KVAR eller RÖRA OSS i SL…det har varit bedrövligt!! Nej, nu menar jag nåt annat….jag menar det här med ORB eller spärrlinjer‘s vara eller inte vara. Hur starkt ska man skydda sin egen sfär och vad är man egentligen rädd för? Var sätter man gränsen för intrång och agerar… klickar eject, mute eller bannar…..eller tar till geväret?? Varför undrar jag? Jo, jag stöter allt oftare på ORBAR som ska ha en att reagera inom 30 sekunder och jag blir ju så förbannat nyfiken :)…..vad har du att dölja? Vi har en öppen sim som folk gärna får ta del av, ja….inom vissa gränser då….vi kräver att folk uppför sig hyfsat hos oss.Alla som kommer till oss får också ett NC om detta…..(ja, vet att folk inte läser….men ändå). Vi har några hus låsta….väl medvetna om att det är enkelt att titta in med kamera eller via nån animerad möbel….tycker det är ok med så länge som du kan stå för att du gör så. Hos oss ligger också vissa bollar öppet, ja lite heta bollar, så där….klart du får testa dom….men gör det gärna diskret då….menar att du behöver inte OOOOOOOAAAA hela natten? MEN! FAKTISKT SÅ VAR MÅTTET RÅGAT IGÅR! Ja, ni ser, nu fjuttade Loo till lite!!!! Vi fick besök av en *bokstav-sifferkombination*, kvinna till könet och med några år på nacken i SL. Vi står precis vid förstugan till bostadshuset på Scandinavia, Långemannen och jag….…. dimper hon ner från skyn, vänder på klacken och går rakt in! Vi säger *hello*, *hi*, *hei*….utan svar. Vet ni vad, min lilla pussgroda skiftade färg!! Han blev  RÖD och hans havsblå ögon blev SVARTA……och då vet jag att…. nu, nu är det FARA.red-padda1200 Åååååå…..ifall hon bara kunde har luktat sig till hotet!! Det var tydligare än surströmingsstank! Hundarna ylade och lilla Pytte kissade på granmattan! Snabbt som attan så var vi inne också och Loungen säger  med behärskad lugn…..ja, ni vet när hans röst blir iskall och han tar fram Oxford-engelskan….nåt typ,* välkommen till vårt hem, här bor vi!*!!!!!! Jaaaaa….hur alternativ intelligens får man ha i SL……hur långt är det till ett klick bort från given situation??? Stackars lilla människa….vet ni vad hon gör? Hon hävdar att DETTA ÄR HENNES PLATS OCH HENNES HEM OCH ATT VI ÄR INKRÄKTARE!!!Inkräktare Så nu planerar vi att minera farvattnet runt vår Sim, lägga tak över luftrummet, skaffa ORB, ja gärna flera, ha en gangster (….kanske  Farbror Edelmannsnapshot_282 (1) kan omskolas?)  som bevakar  med kulspruta och får skjuta INNAN han frågar…. och låta Moster gå runt med öppnade burkar från en viss surströmingsleverantör från Kalix! Fram tills dess så sitter Pyttedorrmatta eng text och vaktar vid trappan…..

Loan tr sign blue

2 responses

  1. Om det inte vore så att jag skulle avslöja att även den ordentliga Jändan har en säng med…bollar i sitt hem, skulle jag berätta om den gång jag kom hem och möttes av en naken man med rejält stånd. De rezzade bollarna i sängen avslöjade att det förmodligen inte var första gången han hälsade på. Detta bekräftades också av att en lättklädddam snart anlände.

    Jag meddelade att detta var ett privat hem. Och raskt försvann dom upp i det blå och jag bytte lakan.

Kommentarer inaktiverade.