Vinterdvala hos zooooomarin…..

ja, verkligen, nästan så att man skäms lite :O! Men först och främst….god fortsättning på år 2013 alla läsare!HappyNewYear_2013 Nå, har julledigheten varit bra? Gick julen ihop? Är ni sams och har ni sålt allt ni inte ville ha eller bytt det?byta klappar Jag hade en lyckosam jul jag och en slö jul, ja, faktiskt så valde jag att sova bort den i stort sett och dessutom så jobbade jag mellandagarna. Förklaringen till slöheten, sömnbehovet, heter medicinbyte…så kan det bli när kroppen inte alltid reagerar som medicinmännen vill!blog_97380_1308188773 Men nu ska väl Loo piggna till för nu våras det snart på Scandinavia. Jag säger bara det, inte ett år till i SL med sååååååååååå lång vinter. Det är som om jag inte dras in, bortkastat för mig. Så nu ser jag fram mot skir grönska, liv i rabatt och vattendrag………jag har tjuvstartat lite med blomlådornavårblommor_001….men snart så kommer fröken Vår på riktigt!! Ja, kräver en lika låååååååååååååååååååååååång vår som vinter innan högsommaren slår till, det vore nåt att drömma om 🙂 ! Jag fick en bedårande julklapp av min Loungengroda!(—Jisses, se vad jag hittade när jag googlade *pussgroda, Loungen…hahahaha…du finns numera som det, fast förklädd ute på nätet!—)google,pussgrodaEn liten valp från VKC, en som döptes till Pytte Barolin! Så liten, så söt, så kelen och go!vårblommor_004Inte speciellt smart då,….ja, namnvalet…. fniss eftersom övriga syskonbarn ofta tittar på SL över min axel…….men Oskar ska få en helikopter uppkallad efter sig och Emma en båt….vi har lovat! Ester är fortfarande så liten så hon bryr sig inte men visst är det ett passande  ko-namn????? Oskar är helt galen på att få flyga med Loungen här inne men nobbar mig….kan inte fatta jag? Skulle jag vara sämre pilot? Jo, jag sa länge….ingen flygning för mig ifall jag inte får ha ett blommigt plan!!!!!!…..och jaaaaSnapshot_082….det kan man ju, ifall man fixar det själv!!!!!!!Loungen  kallar mig…:”Pilootan dig Loo”—han måste väl mena nåt med det? Ja? Se bara så fint jag har landat !!!  Jag fattar INTE varför ni INTE LITAR på mig???Snapshot_704

Loan tr sign blue

 

