Julmarknad!

Vad vore adventstider  utan julmarknad?
Julmarknad440
Jo, lite tomt….så idag så har jag skolkat lite….dvs—-jobbat hemifrån—-säg,…. varför känner jag det som skolk???—-jag har ju på 2 timmar uträttat 2 dagars jobb redan?? Nej, skärpning och träng till baka Luther Loo! 2 dagars jobb och under tiden har jag kört 1½ maskin tvätt, suttit inlindad i filt och raggsockor vid datorn med EGENBRYGGT KAFFE och SJÄLVGJORD icke paketerad smörgås…..LYX! Och mer ska jobbas på em….bara jag får mig skickat *underlag*……jo, fy sånt väder ute….rena snöyran och trots att det är mildare nu så slår det in :).  Alltså bestämmer jag mig för att gå på  JULMARKNAD i SL..som omväxling
och kanske fynda några julklappar till vissa i min omgivning. Fattar ju att här gäller det att klä sig varmt……… Plockar fram några goa herrrtröjor jag handlat nyssSnapshot_683……ja, jag köper ofta herr i grövre plagg…..jag avskyr glipor! Jag vill ha dom stora, tröjorna, långa, gärna ner över stussen!—-Man kan inte kalla mig konsekvent—sneglar mot Långeman som nickar instämmande—för inne i vinterlandskapet klär jag om UTANFÖR huset…..NAKEN i snön….fast med koll på radarn 🙂  Och vad händer? Den underbaraste varma nordiska hellylletröjan kommer på!!!! Sitter så fint över rygg och häck, som gjuten!! Jaaaa…en sååååå nöjd Loo……tills jag vänder mig om! :O!!! Två uppkäftiga bröst tittar glatt ut ur meshen!!!  Jag testar storlekar….M= nej—-XL=nej! Fan , fan, fan…..jaaa, inte ens transfer på plaggen så Långeman kan ha dom som skogströjor vid avverkningen eller Farbror i pimpelboden! Och jag som ALDRIG visar brösten i SL….ja, jag tänker ju inte göra det nu heller men lärt mig en läxa, tror jag…..köp inte mesh herrplagg! Efter lite letande så hittar jag ju sånt som är bra….ja, jättefint….och jag rekommenderar dessa tröjor från BoHoSnapshot_636Snapshot_637..det finns fler—kolla bara här—, sitter bra, fin texture och i bra priser. OK…mot Julmarknad och jag hamnar tack vare ett LM jag har fått här!Snapshot_039 Tycker ni ska ta en titt för jag hittade redan vid *anhöringsplatsen* en fin gratis låååååååång tröja…den behåller jag själv!Snapshot_032 Men det finns en massa snyggt gratis eller för få Lindens…..till Em, min ängelgranne köpte jag dessaSnapshot_038……till Rozz rakt över Sund-et, dessaSnapshot_033….till Långeman det härSnapshot_036 och till oss själva köpte vi all julmat färdigt och dukatSnapshot_035 och extragott julkaffe, såklart!Snapshot_034 Det börjar arta sig…gran på plats, julmaten hemma och flera klappar klara!!! Nu återstår bara en dammsugarrobot till Långemannen,Dammsugarrobot lite julglädje till Farbror—(förlåt…men allt finns ju i SL)Snapshot_700 och nåt skönt och varmt (och tråkigt?) till Moster….men det får bli en dag med bättre väder! Julmarknaden hittar du här.

Loan tr sign blue

2 responses

  1. Haha det där med goa långa varma herrtröjor känner jag igen. Undviker bar mage även i SL. Har ”lånat” tre av Granne-Karls varma tröjor. Av någon anledning vill han inte ha tillbaka dem; ”-De har ju fått tuttar de kan jag inte ha!” 🙂
    Så jag har köpt honom en ”egen tröja” i julklapp (säg inget)

Kommentarer inaktiverade.