Tack gode Gud för internet!

Eller? Men då ….OHHHH….Loo, int kan du slänga ur dig sånt utan att förklara? Jo, så här är det…..i SL är inte jul samma femma för mig som i RL…tror ni fattar? Julgranen får gärna vara prunkande, behängd, glittrig, blingande….men bara inte hos mig.julgransinsamlingen Man tröttnar ju på storslaghenheten, prålet och det övernaturliga….efter ett tag…..så jag gav mig ut på jakt efter en riktigt fin gran,julgran En med täta, kraftiga barr (fast barrfri)…en som drar tindrande ögon till sig men inte kräver vatten i nån fot…en som doftar SKOG bara man loggar in…ja, ni vet….den  ULTIMATA JULGRANEN! Dessutom skulle den vara primsnål, hos oss är det viktigare än att den är återvinningsbar. Grannen har några rätt bra….men jag skulle ha bättre, större, granigare….ja, gärna en med enbart vita juleljus i som kan få henne att skära tänder av avundsjuka. Så snäll är jag!…Behöver jag väl knappt skriva, ni känner mig ju! Dessutom——-kanske det svåraste—-den måste få godkänt av översmakrådschefen L. Beaumont! Vad hittade jag då……jo, en massa granar från tidigare år…granar som man på Lindens Lab klistrar nya barr på år efter år…..men också lite nyskapande,Snapshot_698 sparsmakat,Snapshot_689 kul,Snapshot_694 fantasifullt Snapshot_696
och enkelt stiligSnapshot_697….och så hittade jag grannens gran…suckar besviket….den fick det bli….men kvarstår faktum att SL finaste gran är den du tidigare år kunde hugga själv på AM Radio och sedan bara med ett klick ta den på axeln och smita iväg hem!!!!Snapshot_029 I RL är det en helt annan sak….där SKA bara granen vara självhuggen av pappa men utsedd och *märkt* under en  tidig novemberpromenad av HELA FAMILJEN! Och i förrgår skulle han ut då och ta den!! I snön och kylan…och stärkt av glada tillrop och gott  kyrkkaffe innanför västen så klev han och  barnens farfar ut för att ta hem sitt byte!  Tuffa män klagar inte dom fullföljer bara sina uppgifter….fast senare så hittar han kommande års lösning….på internet….(Tror han)…..*Tack Gode Gud för internet* utropade han och gav oss denna sida!

Loan tr sign blue

4 responses

  1. AM-granen är den finaste på hela Internet 🙂 synd att den är så galet primdyr att den svälter ut julen… borde det inte komma ngt mesh eller annan magic gran snart? Ska fråga Njorlen jag, han har ju sina ugnar o mackapärer…

Kommentarer inaktiverade.