ADVENT.

Tänk att det är december redan och första advent och dessutom snö och kyligt i mellansverige. Det ser ut som det ska när jag vaknar och tänder mina ljus…..snö ute, mörkt och det mörka ljusas upp av lysande stakar, ljusslingor och julgranarbelysning-utbyggbar-belysning-ute…..inne doftar det fortfarande  efter baket igår…..gott av saftig pepparkaka med lingon. Tar för mig med en rediger bit till mitt morgonkaffe och tassar i adventsljusens sken genom en i övrigt mörk  lägenhet in i arbetsrummet och datorn. Lat, go söndagsmorgon innan det sedvanliga adventsfirandet ute på landet:)…En rediger bit var det….det får mig osökt att tänka på min Långeman…..redige män…hahaha….ska se om detta kan få dig i stämning! Nå, in till SL och sök upp adventsstämningen…och jag behöver inte gå långt…..bara över isen till Sund och Lasse Wretman och Rozz vackra lilla kyrka…nystädat till 1:a advent och som alltid med växter och detaljer som följer kyrkoåretSnapshot_659….nu med en massa levande ljus och kyrkokören på plats. Sätt dig  där några minuter,Snapshot_671 lyssna musiken eller stäng av och klicka kören….men passa också på att vandra med kameran….upp till prästens lilla bostad eller ut i skakristian eller varför inte….kolla vad som händer på kyrkans tak!!!!!!. Vad du än tycker om budskapet eller kyrkor i övrigt….här kan du i allafall få en skön vilsam stund….förresten….varför inte bidra själv?…..sätt dig vid pianot och spela?? Vi behöver pausas i julstressen….ja, även tomten gör så!blackfriday_rich……. Till kyrkan hittar du här!

Loan tr sign blue

