Loo-kompott?

Ja, lite blandat från mig som inte är så flitig på bloggen…men tro mig…jag har fullt upp i RL…dels är det adventstid med allt det för med sig, dels är det vinter—-då jag är lite  *låg*…dels har det varit kursdagar denna vecka. Ja…..kurs i att * skapa i skapa rumrum och miljö* för inredare och designers….

i mörkaste Tiveden….så sabla intressant och roligt…en härlig idespruta! God äktsvensk (törs man skriva det?) mat….husmanskost på sitt bästa, underbar skogsmiljö och skönt befriande från kursgårdslyx,  nepp….här var det rustikt! Mmmmmmm….det var sängutrustningen med :(….jag som dels är mager, dels sover illa borta och dessutom var i förstadiet till en rejäl förkylning har FRUSIT! Ja,  SKAKAT av köld…haft hela garderoben på mig + bilplädden nattetid…..huff säger jag…men är ändå nöjd!!!!frusen_66657754 Men allt frysande har gjort att jag nu verkligen ska ha dessa till jul,slippies Boots  kanske nåt för dig med?  Fyllda med linfrö, körs 90 sek i micron och håller värmen sedan i minst två timmar!!! Finns på Coolstuff….ska ha dom i KNALLRÖTT jag!!…I SL är det lika förbannat kallt!  Trots att vi jobbat på med vintern, bytt buskar och träd och sånt ni vet så är det svårt att hålla värmen…..nå nu är allt klart utom skidspåren som kommer i helgen.  Det är vackert för ögat men äckligt kallt…vet inte om jag står ut till våren. Loungen försöker att muntra upp mig och gissa om jag blev glad för födelsedagspresenten jag fick den 21 på RL-födelsedagen! Han hade lämnat alla minkskinnen (som farbror skjutit) till körsnären och fått sytt upp den finaste minkjackan till mig!Snapshot_650





Visserligen med nåt skotthål här och där…..eller är det malen?Snapshot_651….men vad då, den stinker ju välstånd, ett välstånd efter bra fiske under hösten. Jo, det är makrillen ni vet….sen vi flyttat så har den gått till bra….antagligen tack vare alla båtdårar som kraschar i våra farvatten :D….ja, det vet ni ju att dom mörka ränderna i makrillen är föda från dom? Jag fick lite av en chock när jag kom tillbaka…..vår nya kompis vid frukostbordet har LJUGIT för oss! :OSnapshot_652 Han sa han hette Nasse när han kom och han charmade oss…..nu visar det sig att han heter NAZZE…….jaaaa, och vet ni….vi som tolererat hans spottande nöff-nöff vid frukostbordet i snart 1 månad vi har fått nog nu….han måste bort, inte ens till julmat passar han! Förresten, ni vet väl att ni är välkomna hit när ni vill för att testa isen, danserna, skridskoslingorna och dom kommande skidspåren! Snapshot_654Det finns 2 värmestugor ifall ni blir frusna, en ny som Loungen gjort i vinterSnapshot_655 och en som Rozz satt ut på sin sida.Snapshot_658 Det är skoj med en granne som samarbetar och uppmuntrar och som dessutom hittar så skoj saker…..kolla hennes  julkoSnapshot_656 och renarna!

Snapshot_657

Slurl till isen??? Ja, den här går direkt till där skridskoslingorna ligger men det finns andra bollar och hjärtan med att testa! Ha en bra första advent, kära läsare!

Loan tr sign blue

