ÄNTLIGEN FREDAG!

Och finsnön kom som ett brev på posten samma eftermiddag som förra bloggposten skrevs!! Och idag är det redan FREDAG!!! Nysnön hade fallit på bryggan när jag kom in i morse……inget fika med Lången som redan hade tidiga morgonbestyr i RL…så…tänkte jag….varför inte passa på att bränna lite Lindens…..ja, inte annat än deras dollar då! I går så öppnade ett nytt *JIPPO*— AROUND THE WORLD…….ur förhandsreklamen har jag saxat följande:—-Around the world will be a gathering of participating designers to come together and choose a region of the world. Not only will they create content that is based off of that region, they will bring it to life. Captivating culture and putting the very breath of diversity into the fingertips of a seller; shoppers will come to Around the World to experience the senses of these places. New or old, it will feel like they are being taken away, a haze of Africa clouding their sight; the bustle of Russia biting their fingertips; the heat of midsummer China sweltering along their collar. More than just an event, it is a milestone of celebrating equality in Second Life and culture in a virtual world.

Spännande….och inte minst landningsplatsen!!  JAAAA, du läste rätt….LANDNINGSPLATSEN……en flygplats!!! Verkligen kul och ett nytt grepp! Så följ med killar, för här kan ni fördriva lite tid medan vi tar hand om visakortet! 🙂 Och från flygplatsen så ligger det olika regionernas områden grupperade och bara en blick på dom får dig att fatta vilka dom är! Här ska man tydligen gå eller använda tp som finns vid varje plan…..men hur jag  försökte så hamnade jag på havsbotten……..så jag fann det smartast att flyga själv mellan regionerna. Här finns en hel del bra att njuta av såväl regionens miljö som föremål och kläder….mycket färgsprakande och på mig imponerade denna plats som har så fantastiska texturer i sina plagg….jag längtar att få visa mig solbränd i sommar i denna i blått eller gå på strandparty i detta….och turbanerna….jaaa, ska vi inte ha nåt med afrikateama snart igen? Här var förresten enda stället jag såg lite killplagg!…..(föresten, vad tror ni AB eller X-pressen säger om att jag visar *svartskallar* med hål i huvudet?fniss….nej, jag är inte rasist men i USA är det tydligen tillåtet att exponera mode så här….bara en liten tanke :P) Vissa utställare presenterade sitt lands kultur så fint och andra med en massa humor! Det är väl värt ett besök inte minst för att det tar ett så nytt och överraskande grep om det här med att exponera kläder mm….skoj….här är slurl åt  dig!

FÖRRESTEN…….PÅMINNER  IGEN  OM  ATT  BILDERNA  ÄR  KLICKBARA!!

 

4 responses

Kommentarer inaktiverade.