Säng, säng, säng, soffa, säng……

Vaknar tvärt av mobilen som ilsket låter…….inbrottslarm!! Larm från arbetsplatsen…mitt i natten?…vilken dag….?? Får ett sms…*jag tar detta, ha en bra söndag!* Sneglar på klockradion som blinkar….tänder nattduksbordslampan som strejkar….undrar  vad tid på dygnet det är, morgon eller kväll?? Förvirrad, totalt förvirrad…..söndag?….men jag skulle ju på kyrkogården igår?…har jag missat?? Kollar mobil igen…massa missade samtal och sms…..skickar ett i nöd till mamma….*förlåt, har sovit men mår bra*….fattar av mobilen det är söndag morgon, det är elavbrott i  stan och vimsigt går jag ut i köket för att brygga kaffe!! Nej visst nej, ingen el var det ju…….slår i stortån på väg in till sovrummet….sängen lockar, go, varm med nytt duntäcke…..men då kommer elen! Jag har alltså sovit bort hela lördagen och natten till söndag med….vet att jag varit på toa en gång och vid ett tillfälle hämtat en handfull havrekakor i köket som ligger på nattduksbordet….men bortsett från det så har jag sovit, sovit, sovit!! Så gott……så hemskt…..så konstigt? Men jag behövde det väl då? Gör mig kaffe och intar soffan.

