RADAR—-bra eller?

Nå, helt klart avslöjande är det ändå och i kombination med kamera…..jaaaa oj….för vad är det min granne Helene Dragoone sysslar med?  Du skryter om att vara ärlig och rak? Fy, säger jag och tar bort dig överallt ifrån där du finns, den typen av vänner vill jag inte ha ……som…..om det nu är ett försök till skämt..söndrar och splittrar. Det kan INTE kallas HUMOR.Egentligen borde vi skapa en opinion för ett offentligt ursäkt från dig till dem du driver med.Sjukt, är ordet! Tycker du genast ska plocka bort nidbilderna du lagt i den  profilen, prata om att vara understimulerad??? :O

en idag ilsken och besviken 

20 responses

  1. Vet inte vad ni andra tycker men jag tycker nog att den här definitionen hämtad från Polisens hemsida stämmer rätt bra på Helenes beteende inworld, på FB och annorstädes sammantaget:
    ”Definition av stalking
    Med begreppet stalkning, eller olaga förföljelse, menas att någon systematiskt förföljer, kartlägger och smyger sig på den utsatta personen. Det innefattar även att gärningsmannen tar upprepade kontakter med sitt offer som är oönskade och uppfattas som störande, kränkande eller skrämmande. Gärningsmannens agerande måste innefatta brottsliga handlingar för att kunna dömas för olaga förföljelse.”

    Har skrivit om det 1 oktober 2011 när lagen mot stalking trädde i kraft. Det är ett allvarligt brott som kan ge flera års fängelse. Linden Lab har också regler mot stalking

  2. Jag vet vem som skapat denna osmakliga skapelse däremot och just där och då stod jag och försökte tala om hur fel hela det här var. Det är dessutom som jag försökt förklara för Vanadis tidigare en person som hon tror är hennes vän. JAG skulle ALDRIG sjukna så lågt att jag skapar en nidava av någon. DET här blogginlägget var förtal big time. Och är det någon som ska ha en ursäkt så är det jag. Ta reda på fakta nästa gång innan du skriver nåt mera om mig på din blogg. Fråga MIG är ett sätt!

  3. Då kanske du skulle sjunga ut för din egen skull Helene för den personen att gjort sig en otrolig massa ansträngningar för att kasta skulden på dig.
    Jag tror inte någon av oss är betjänta av sådana vänner.

    • Det är inte vänner till mig gudskelov. Men du kanske ska se över din egen vänkrets Vanadis som jag sagt till dig tidigare. Jag känner inte att jag behöver dementera detta mera. En fet ursäkt är mera på sin plats från skribenten av denna blogg, och ett tips om att ta reda på fakta INNAN man publicerar saker i fortsättningen.

      • Precis sån kommentar som jag hade förväntat mig Helene, men eftersom du är en så rak och ärlig person så är bollen din nu…..eftersom citat…*Jag vet vem som skapat denna osmakliga skapelse däremot och försökte tala om hur fel hela det här är.*….citat slut.

  4. Underbart du tar upp det här Loan!
    Generellt kan man säga att det ingår i ”gärningsmannaprofilen” för en mobbare att skylla ifrån sig. Konfronterade och utan sin flock är de vanligtvis väldigt fega och vågar sällan stå för vad de gjort.
    Det skulle vara skönt om vi alla kunde försöka leva med oss som vi är var och en. Man behöver inte älska alla det är en omöjlighet men att få vara den man är oantastad tycker jag känns som ett rimligt krav.

  5. Helene, om du vet vem det är och hyser aversion mot vad han/hon gör, bör du avslöja vem det är. Inte nödvändigtvis offentligt men till den det berör.

    Vi måste alla försöka jobba för att få bort den altnoja som finns utbredd i den svenska delen av SL.
    Jag möttes av den när jag först kom till den svenska delen av SL.
    Flera frågade mig öppet om jag var en alt och jag vet fortfarande inte om jag i deras ögon är en misstänkt alt. Det är tråkigt att ingen återkom och sa att det var en felaktig misstanke.

    Så jag ber dej Helene, dra ditt strå till stacken att motarbeta altnojan, så att ingen annan som söker sig till den svenska SL, möts av samma inställning som jag gjorde.

    • Holy det är inte min avatar nej. Att den dimper ner på min tomt ska jag väl inte behöva bli straffad för. Som Fia skriver nedan så har jag sett denna skapelse på flera ställen i Norge, och även sett den florera på bilder på Yadkin. Senast såg jag den på Urbans konsert på Gennis music bar där jag själv var och dansade. Så att se mig på en radar på samma avstånd som denna avatar är verkligen inga som helst bevis. Isåfall skulle man lika gärna kunna sagt dagen innan att det var någon av gästerna på Gennis som ägde alten eftersom den stod brevid många av dom. Vad Loan försöker göra med detta inlägg är för mig ett mysterium, och en stor fet kniv i ryggen. Jag har alltid gillat dig Loan och läst din blogg med nöje. MEN det här går över mitt förstånd. Att dessutom publicera något sådant här utan att ens fråga varför jag sågs ihop med denna skapelse säger mera om dig än om mig. Det är ren onska om du frågar mig. Och jag är chockad att DU av alla människor Loan gör något sådant här. Angående vem som döljer sig bakom avataren så ligger det absolut inte på min lott att tala om det. Jag ser det så här, hur jag än gör i detta fall så kommer jag ut från detta som förloraren. Eftersom mitt namn för alltid har dragits ner i smutsen nu tack vare Loan. OM jag inte kommenterar alls är jag feg och vågar inte stå för det som sagts här. OM jag talar om vem som döljer sig bakom avataren. Kommer jag för alltid bli den som tjallar och inte kan hålla ett löfte. Så NEJ ni får tro vad ni vill nu. Jag tänker inte kommentera saken mera. Jag är oskydlig. Och det finns många saker i Fias inlägg som jag inte behöver upprepa men som ni alla borde läsa och tänka på INNAN ni dömer en person utan att ta reda på fakta först. Det här var nog det värsta blogginlägg jag har läst under mina år i SL. Men som det heter….I det lugnaste vatten simmar de fulaste fiskarna. Loan du har verkligen visat ditt rätta ansikte genom detta blogginlägg. FY!

      • Jag har ingen åsikt om vem det kan vara, för min del är det irrelevant i sammanhanget. Om jag skrev så otydligt att det uppfattades som om jag har det, så ber jag om ursäkt för det.

      • Att se dig och avataren…via radar och med kamera.. under nästan en timma i ditt hus igår och under lika lång tid idag och på samma ställe, visserligen utan dig, gör att jag ställer frågan…vad sysslar du med? Är du ett uns ärlig och rak så tar du naturligtvis avstånd från tockna fånerier, man skyddar inte avarter som det , man umgås inte med dom, man bannar dom från sin parcel. Så van i SL borde du vara.

  6. Träffade en svensk newbie som tackade för all hjälp hon fått av Ruths Bok i starten. Hon hade gått med i Swedish People och sagt -Hej! Första svaret hon fick var; -Vems alt är du? -Stackarn hade ingen aning om vad en alt var utan frågade, Vad är en alt?
    -Ska det vara så kommer ingen att komma till oss längre.
    Alla bli lidande av detta, det blir tyst i chatten och alla misstänker alla. Känner mig inte alls sugen på nordiska Second Life just nu men det kan ju gå över.

    PS Ruth är den enda alt jag har och hon är främst till för undervisningsändamål/Ruths bok.

  7. Vad är detta ni kan inte anklaga någon utan att ha några konkreta Bevis jag har sett den där avan Runt både i Norge och på Yadkin så den skulle likagärna kunna komma från någon av Yadkingänget eller någon annanstanns Det kryllar av altar i svenska sl och många har gjort parodier på varandra så innan ni anklagar någon så tycker jag att ni borde skaffa er trovärdiga bevis och inte bara dömma någon som ni gör nu Helene Tar ju avstånd från Avataren och skulle det varit hennes tror ni väl inte att hon är så dum att hon skulle landa den vid sin egen tomt? Nej detta är någon annans verk inte Helenes!
    /Fia

  8. Loan du är tydligen inte heller så van i SL. Min tomt har privacy på så det går inte att zooma in där hur mycket man än vill. För att kunna se oss tillsammans måste man vara inom min parcel. Idag har jag varit online knappt 1 tim på min egna parcel. Hade du varit uppmärksam så hade du sett att TeamVanadis från igår är bannad från min parcel och jag numera tvingas att ha larm för att slippa flera objudna gäster på min tomt. Att vi stod 1 tim igår vidhåller jag, för avataren damp ner utan vidare på min tomt och vi pratade. Jag har däremot sett den i Norge idag medans jag varit inloggad. Och då på Scandinavia…märkligt sammanträffande…..eller? Vad håller du på med egentligen Loan??

    • Jag är så pass van att jag vet hur man bannar Helene, det räcker för oss….nån mer exclusiv utrustning har vi inte behov av…. bortsett från att vår välkomnande anka också ger uppgift om vem som besökt oss….och ja, TeamVanadis var där igår och Helene Dragoone har ofta besökt oss när vi inte varit hemma, inget konstigt i det. Då är det mer underligt med att man gör sitt hem till en borg med privacygrunkor och annat…men vi är inga VIP som behöver det eller larm, vi kör öppet!

      • ”Privacygrunkan”…..är bara en liten ändring i about land mera avancerat än så är inte det. Det är många i Second Norway och på andra ställen som använder det just för att slippa snokande grannar. Att jag slog igång larmet på min tomt var för mig en självklarhet, då denna, avataren bla damp ner på min öppna tomt utan inbjudan. Och ”somlig” ser hjärnspöken och känner genast att de måste koka ihop en häftig historia som inte har någon som helst sanning . Så i fortsättningen vill jag inte ha mera obehagliga överraskningar i form av altar som folk ska försöka koppla ihop med mig. En sak till som är märkligt i sammanhanget är att du varken var online då du påstod att du såg mig med denna avatar på min tomt. Inte heller igår var du närvarande. Så jag undrar hur du ens kan ha ”sett” detta? Har du själv spionaltar som flyger runt i SN?

  9. Fick sådana informationer igår som tyder på att det är precis som Vanadis omedvetet är inne på. Någon med mycket bisarr humor har skapat nidbilderna av oss och försökt lägga skulden på Helene för att kunna sitta vid ringside och skratta medan bråket pågår.
    Ingen karikatyr uppenbarade sig så vitt jag kunde se på Kickis brygga igår när jag var där. Möjligen fick jag fram budskapet indirekt att ”detta skadar inte så mycket mig och mina vänner men skadar istället så många fler helt i onödan”.
    Vi tre kanske ska se det som en fjäder i hatten istället, att bli karikerad måste ju betyda att man är någon.
    Tillsammans kan vi resa oss ur det här och ta chansen att verkligen ”fånga stunden” när vi är i Second Life och njuta av det livet med.

Kommentarer inaktiverade.