Frusen, ha-galen och rikligt med fantasi.

Landet….tidig söndagsmorgon…go värme i sängen….. mycket tack vare systerdottern Emma som tassat genom regnet ut till mitt sovhus och in under mitt täcke. Snart har doppvärmaren värmt vårt chokladvatten och en påse har vi med ‘kanel i svängarna’ 🙂 stöldgods från sent sent igår! Vi ska in till SL för igår så blev vi förälskade Emma och jag! Så dumma är vi och så totalt utan fantasi så vi kärar ner oss i saker vi älskar i RL och ska absolut ha dom i  SL! Alla vet väl vid det här laget att jag är en….hm…hur ska vi skriva det så ni inte tycker jag tar till för mycket?….jo, en blygsam, mager, lättskrämd skrika med ett varmt hjärta….. men ständigt frusen? Mina kalla fötter är legendariska, mina händer likaså….men mellan dem så klappar nog ett gott varmt hjärta…..nå ibland då?? Förälskade???….jaaaaa….i min i RL älskade gosefilt….vi  såg den i en modeblogg Emma och jag och underförstått så fattade vi båda…..den ska vi ha! Lätt som en plätt….eller hur? Trodde vi. ”Du förstår… att nu i höst kunna svepa in mig i den Emma”…sa jag drömmande och såg mig själv i soffan framför öppna  spisen med en bra bok …..ätande praliner medan jag väntade hem Loungen från någon flygraid!Det var bara att leta TP-adress och handla…..men inte! Vi fick leta alla konstiga vägar för att det här var sannerligen inget som man lätt skulle kunna unna sig…..nejdå! Inget via Search, inget via MP, leta andra bloggar, Flickr, men till slut så! BINGO! Men vad fasen är detta? Vill dom inte sälja? Nästan lite kusligt?? Emma kryper närmare mig. En fabriksmiljö med vackra men skrämmande inslag, TV-övervakning….ja, vi är bevakade, instängda, rädda….men med kamerans hjälp klättrar vi  längs väggarna, finner den och far jublande hem! Klär om!! Beundras!! Blir varm och go och lite trött efter alla strapatser beslutar vi oss för att försöka sova om i några timmar. Regnet smattrar mot rutan, sängen är varm och lite smulig av kanelbullerester och det är söööööööööööööööööööööööndag!

