Även i SL så måste man klä sig efter klimatet.

Speciellt då där vi bor…det går inte att segla i nordanvindarna allt för lättklädd utan att dra på sig en rejäl SL-förkylning. Kläder för vårt klimat och levnadssätt är inte lätta att hitta, men som vanligt så har jag zooooomat in höstens utbud och det i den här affären  som verkligen måste passa oss bra.  Den är inte lätt att hitta till och den är en snobbig kvalitetsbutik helt i Loungens smak….(hur ser man det då….jo kolla golvet, slitet, ingått, lätt trasigt och känn den väldammade men malmedelsdoftande lukten och se den gammelmodiga inredningen).—Men tok så galet!!! alltså snobbig miljö var det kännetecken på….Loungens snobbiga smak i övrigt syns mest i val av livspartner! (ASG)nåja….lite finns för mig med. Som bloggare ska jag nog ha den här hatten i höst varvat med denna mössa som visar att jag verkligen är en hm hm hm….tuff flygande brud…(.ja, vadå flygplan…det kan ju ligga i resväskan)??!

Andra bra huvudbonader finns också för andra läggningar…..ja, tom med färdigt blödande skotthål i! Men gladast vart jag nog när jag hittade min nya livräddningsklänning, överlevnadsdressen…… jag som letat sååå efter nåt skyddande nu med alla flygande flyg och båtar, fällande bomber, flygande mastar, segel, motorer. Dessutom så hittade jag, äntligen,  riktiga regnkläder att ha på när vi rastar hundarna! Och Sydvästar till…helt underbara att bära och skyddar din frisyr!!!! Och allt i färger som gör en på bra humör! Och Loungen ska få hemstickade västar till födelsedagen som snart är….stickade av kamel-mohair-lama och människohår….så han inte förkyler bröstet nu i höstrusket och drar lungsoten på  sig…däruppe i luften! Dessutom så hittade jag så mycket annat fint och hemskt och roligt där så jag kan inte lägga ut en slurl för då kommer Loungen att köpa nåt gräsligt hemskt vikingaaktigt som finns där :P….men du kan IM mig i vanlig ordning så ska du få vägbeskrivning. Jo, dessa vill jag med ha………. som grannparet köpte…..riktigt snygga…..ja både rockarna och dom! (tok då….så jag svamlar…jag vill ha en sån rock alltså!) Och sa jag det….allt i MESH….man är väl med sin tid även om somliga har kass syn eller maskiner! 😛

2 responses

Kommentarer inaktiverade.