Vår bästa tid är nu…

…½-timmen vid kl 07.00 då vi möts över kaffebordet i SL, småpratar lite, stämmer av dagen och bara kollar läget. En ritual jag saknar ifall nån av oss är förhindrad till detta. I morse var det på gränsen till flera gemensamma beslut….fan så tankarna kan vandra under en ½ timma. Antingen så ska nån av oss bli chef på COOP, eller så ska vi öppna ett brevlådeföretag så jag får råd med den där kjolen jag hittade i RL igår som egentligen bara var en stuvbit och alldeles för opraktisk att köra bil i och för snäv för jobbet….. men, den som vill-ha-tarmen skrek KÖP,KÖP,KÖP över under hela kvällen och morgonen!! Alt 3 är att jag strax före lunch idag går upp till min pappas kontor och  slänger mig hysteriskt på golvet skrikande ”Jag vill ha, ha, ha” !!! Nå…vi konstaterade också att dagen var en av dom ljuvliga höstdagarna som det enligt lag borde vara arbetsförbud på. Blå himmel, sol, nästan vindstilla och med den där höga sköna luften som våra lungor behöver ha en massa av. Ut i skogen vill vi gå! Krispig så det nyper i näsan och som får fötterna till att ställa kosan ut i skogen istället för in till stan och jobbet. Ja, ja….klockan 07.31 slår mig eftertankens kranka blekhet….här kan jag ju inte sitta, en hejdå-puss och ett ses ikväll nån gång och ha en bra dag……..……… sen drar Loan snällt till jobbet! Ha en bra dag ni med och sluta aldrig att drömma 🙂 !

2 responses

Kommentarer inaktiverade.