Invecklat…

blir det lätt när man inte talar klartext. Eller vad sägs om det här…den *lille skiten* omtalas på FB och sägs ha *försagt sig* på en brygga,  så nu vet någon vem *lille skiten* är trots att någon inte var där men däremot var någons eventuella alt där och denne svarar att känner någons allt denne någon rätt så fick *han allt svar på tal*? Kanske stora avslöjanden väntas på en blogg? Jag väntar med spänning samtidigt som jag konstaterar att hårt arbete med övertid skapar vassare penna och funderar på helgjobb så även min kan få glöda! Jo,jo så här journalistiskt fulländat kan det bli

när trollen matas. Och lite kul är det väl när man får leta över hela nätet efter senaste skandalen, den stora….lilla?….obefintliga? Men det är kanske dom vi får höra mer om…under rubriken GEOCACHING?

10 responses

  1. Lektion i hur drama uppstår;
    Jag skriver att Secondswedens alt klagar på mina skor. Loan ger sig fan på att det inte var jag utan någon annan och utnämner denna till min alt.
    Vilket är fel. Loan minns fel!
    När jag nu går i polemik med Loan och berättar att hon har fel och jag rätt så kommer ett flertal säga att jag har fel och lika många att jag har rätt.
    Detta kan pågå i dagar, veckor, månader, kanske år. När det pågått tillräckligt länge kommer alla att ha glömt vad saken gällde men komma ihåg att ”motparten är en väldig skurk” och alla kommer att vara bittra och sura för all framtid.
    Vad som är ännu värre är att då har SecondSweden verkligen lyckats i sitt uppsåt att så split och söndring.

    • Ifall det nu är splitt och söndring att föra fram vad många undrar över så ok för mig, men inte såg jag dig där i lördags, men hur som, jag fattar hans fråga.
      Du får underbetalt i rubriken. 🙂 och i din förmåga att tolka/syfta.

    • Jag tror dig och kan ha blandat ihop, förlåt….men kavarstår följande..det blir inga mindre dramor av att du kallar nån *lille skiten*, jag blandar ihop er alla och i mina ögon är ni en och samma person som bär fula skor!

  2. Det är inte ens hela skorna utan bara en viss del av skorna, då vederbörande inte tycks kunna ta på sig ett par skor ordentligt i SL. Och eftersom jag tror det är samma person bakom samtliga med så är det ett rätt tydligt bevis för mig. Sen är det div uttryck och sätt att formulera sig på som är likvärdiga. Men jag ”spekulerar” bara oxå som alla andra. Men en märklig sak är att ni aldrig är på event alla tre samtidigt. Ni som ska vara så tighta i RL? DET är märkligt tycker jag.

  3. Att jag inte går ut på evenemang så ofta beror dels på att jag har ett bra liv utanför Second Life med en alldeles egen karl att leka med. Dels beror det på att det inte är speciellt trevligt att gå på nordiska evenemang längre.
    I somras blev jag angripen av Blanche på ett evenemang och bannad när jag gav svar på tal! Gjorde jag ett nytt försök i söndags, på Kickis brygga där det alltid brukar vara trevligt. Det besöket ältas i en gammal surdeg en vecka efteråt och kommer väl att ältas länge än. Det har varit för mycket skitkastning de åren jag varit här.
    Varför ska jag utsätta mig för sånt?

    • Jag har valt att inte besöka svenska event alls just för att jag inte tycker det är trevlig stämning med antydningar och pikar till höger och vänster till en den ena en den andra. Det kallas allmänt för ”rå jargong” men sånt tycker inte jag är kul. Att Du/ni envisas på att ändå fortsätta besöka svenska event fast ni är så anti är för mig ett mysterium. Men var och en gör ju som de själva vill. SL är stort och det finns många trevliga ställen att besöka som det inte finns en svensk på dansgolvet så långt ögat når.

    • Enig till 100%, varför utsätta sig för det?— men, kanske tillsammans ni tre-fyra på ett event kan känna er tryggare? Fast, grundfrågan borde vara—-vad gör jag —-vi ,— som utlöser detta? Varför blir jag bannad?

Kommentarer inaktiverade.