Måndagstråk eller dagen efter….

…dagen efter söndag alltså…dagen då Loungelion gjorde det STORA misstaget.Ja, jag tordes inte berätta det tidigare….men nu tror vi att det ändå spridit sig via djungeltelegrafen så nu ska ni få höra  SANNINGEN. Allt elände började när Norge flyttade. Det är inte illvilligt förtal, nej då. Med flytten följde lusten på större båtar som följdes av  ett sug efter snabbare båtar som i sin tur ersattes snabbt av ett STORT flygintresse. Ja, jag har inte haft det så lätt denna sommar med honom. För vilken kvinna gillar att få sin trädgård förvandlad till båtupplag eller landningsplats….eller se sin älskade ständigt i nån krasch eller på sjöbotten? Tidigare år har vi tillbringat helgledigheten med dyk och surf och romantiska strandhugg i robåt eller segelbåt…..i år har vi finkammat samtliga marinor och provkört demon. Sabla DEMO’s, bort med dom! *S* Jag har magrat av båtarnas skakningar, blivit inkontinent av lösryckta njurar,  fått hjärtat i halsgropen och svampiga fötter av allt inläckande vatten i sittbrunn. Ett hårt liv, och ni andra klagar över lite regn i RL, det är inget mot detta. Så hittade han ett krigsflygplansdemo i helgen. Så var den helgen körd, ja, ni fattar…..i alla fall ni kvinnor. Min helg blev en lapphelg…en sån som på min skärm består av blå lappar med text: Loungelion Beaumont offline—–Loungelion Beaumont  online. Och fick jag sedan nåt ord ur honom så var det bara om dessa förbaskade flygplan! Han gick in i sin roll till 100%! Sen kom MISSTAGET! Över Miklagaard kan han inte hålla fingrarna i styr utan BARA MÅSTE undersöka en knapp! Och han FÄLLER EN BOMB!! Kan man kalla det för SJÄLVMÅL? Allt nog, nu vågar han inte visa sig, har gått tillbaka till en tidigare förklädan, denna. Men varför då, undrar ni? Jo, vi tror Norge har mobiliserat, eller är det nån annan fiende? Igår kom denna båt in och la till vid Bryggen….och ja, vi fick stora skälvan! Ut strömmade mystiska individer, leendelösa och med kalla ögon!! Och i morse, över Scandinavia så svävade denna!! Jag kan banna på att den fotograferade oss!!

2 responses

Kommentarer inaktiverade.