Han väste i hennes öra…..tryckte pistolen mot hennes tinning..

…..”nu klickar du på PAY, betalar och klär om….. annars vill jag inte vara med dig i SL.” Hon klickade, betalade  och klädde om på stört…. TROTS att hon avskydde botox, bröstförstoringar, det utmanande modet och alla dom andra tillbehören.
Hon var ju en tjej från västkusten, osäker på sin egen identitet…men sa HAN att amerikanska och kinesiska modeorakel (vilka dominerade SL?) bestämt att detta var INNE så var det ju så!  Det här var bilden som dök upp i min hjärna när jag läste Vanadis blogg igår och tänkte….så synd att publicera detta dagen efter en riktigt bra blogg. Hur är din kvinnosyn?

Jag baxnar, inte står du på kvinnors sida! Inte är du för jämlikhet när du framställer oss som om vi inte kan välja själv varken utseende eller klädsel? Jag är förvånad!

Lika förvånad som över den nya bloggarens framfart, efter att fått upp det mesta så mattades hen av och fick informationstorka, ja så pass att hen  ber om nyhetstips! Och när sanningarna hinner ifatt så dementerar hen tidigare ord med ett litet inpass…(kopierat)..Brytningen eller fnurran mellan DjAlf och Fia var kanske överdriven ….. Ja, ja det är svårt att vara ödmjuk och ta tillbaka vad man tidigare sagt även om ens trovärdighet skulle öka på kuppen. Lite roligt är det dock att läsa kommentarerna, inte minst de anonyma där jag misstänker att bloggaren anonymt svarar sig själv??? LOL!

4 responses

  1. Nu har du allt läst och tolkat väldigt konstigt Loan.
    Jag reagerar ju EMOT Lolita-modet. Tycker det är ett avskyvärt utslag av manschauvinism. Skulle inte för allt smör i Småland köpa eller klä ut mig i de där fillorna!
    Jag tyckte det var en logisk uppföljning på de föregående inläggen. Vad som är allra värst är att den typen dominerar i SL-affärerna nu! Vuxenskin som vi andra har får du leta efter i freebieshoppar och på rea.
    Jag är fullständigt säker på min identitet och har inga planer på att byta utseende.

    • Vad jag menar Vanadis är att varje sund kvinna vågar vägra köpa dessa produkter och det finns massor av alternativ. Jag tycker du framställer oss kvinnor som slavar under mäns modefantasier.

      • Då tolkar du allt väldigt hårt, men du vet väl hur modet styr tonåringar. Du och jag och många med oss vågar stå emot skitkläder.
        Men modeslaveriet går som en röd tråd genom historieboken med anorexia och andra mindervärdeskomplex hos många.
        Bara att försöka få tag i kläder där inte magen är bar, väldigt ohälsosamt i Skandinavien så här års, är ett hästjobb.
        Bor intill en cykelväg i RL och när bar mage var modernt cyklade massor av högstadie och gymnasiflickor förbi till skolan med bar mage. I Oktober-November!!!

Kommentarer inaktiverade.