På GULDPLATS

i Norge igår…. så var det folksamt…..det hade spridit sig att fisken slagit till även i  SL-Norge, i RL lär den trängas så man kan plocka upp den med händerna—-och det utan spö!. Nå, jag såg få bevis på fiskelycka i går, några sura sillar i guldtroféer möjligtvis, men storfiskarna fanns där ändå….i olika format! Gulligast var nog  Norge’s egen lilla Dareius, här i mitten! Aja baja Dareius, såg du försökte fuska genom att LYSA FISK!!!! Men även andra försökte sin lycka…mer eller mindre engagerade!En som verkligen var engagerad var Arc, nyligen hemkommen från Norge i RL visade Arc hur golf-fiske går till…vilken sving, vilken klubbteknik …Arc fick både sillsallad, fiskbullar och sardiner i olja med sin sving! Dronningen var med oss….. lite spänd och vaksam, måntro hon inväntade ett nytt slag (syftar till en färsk blogg av HKH), hon hade ju nyss förklarat KRIG…tack och lov så hade motparten en ovanlig dag, en med både självkritik och humor :D! Underbart! Kul att se folk samlas kring folkliga nöjen igen, minns den goda tiden…*lol*..den, då fisket slog till på förra gången! Bra initiativ! Ja, på GULDPLATS skrev jag, mitt i Norge’s nya centrum….och jag måste medge att nu ska jag vara en sursill! Personligen så tycker jag det var en gräslig syn! Ja, klicka följande  bilder och se!Rörigt, plottrigt, stökigt, fult, överbelamrat! Bort med 80 % , bort med all onödig reklam, bort med all text, tona ner…..fiske ska vara roligt på båda språken och en skönhetsupplevelse!

Annat att glädjas över denna vecka? Jo, Rultan som tagit sitt förnuft till fånga och fortsätter att blogga och Iendi som troligen löser sitt radioproblem–-HURRA för er! Att  Em skaffat ny fin stor tomt, självklart i Norge!! Att Norge’s 17 sim ska heta FJELL!Och att ännu en surbloggare har lämnat bloggvärlden…..nja, jag vet, är väl tbx snart med ny blogg och ny skepnad på den …men tills dess då! Och att det är FREDAG, ………..TGIF!—–och inte bara det……alla källor säger det ska komma sommar nu när jag ska ut på böljan den blå!! Och så klart att min pussgroda varit hemma i veckan och tog ut mig på äventyr igår…..tur att jag hade Slayer med som vittne och stöd, stabile, trygge RÄVUNGEN,…..för ni skulle inte tro mig!!!!! Prydlige Loungelion Beaumont ÄR en galning, en artig, snygg, belevad en, jaaaaaaaaaaa, det medges…men en GALNING! Här har han nyss viskat förföriskt i mitt öra—-”ska vi leka UFO älskling?” Kan man annat än älska honom?

One response

Kommentarer inaktiverade.