Det låg ett vykort i min brevlåda

när jag loggade in sent igår…..!  Och  med det var min nyfikenhet på topp! Det är ju så underbart enkelt i SL, inte behöver man packa, inte köa för biljett….(nja, oftast inte), inte behöver man kolla SMHI eller yr.no, inte behöver man växla valuta…man bara åker och restiderna så korta att  man slipper kaffefrukost med plastad ostmacka!! Jaaa! Jag skulle till FINLAND—-nej, jo… till FINLANDIA!!!( Paradise of memorial)-här är din slurl! Spännande……och snopet nog så landade jag inte alls där jag trodde jag skulle landa——fördomsfullt trodde jag att jag skulle landa i en sauna! Nejdå! Suprise!! Snälla, markera där att du är på besök….för enligt mig är detta en plats som bör lyftas fram…titta bara ut så fattar du att jag snabbt blev såld!! 🙂 Tallskog, blåbärsris, vatten, djur i natur, äldre hus och fiffiga lösningar!
Sauna?,ja…. så klart och simmöjlighet efter den! Brasor, sittställen, och ett dass som….ja….ord finns inte…hör ljuden och  titta bakom. Välskitet och trevligt! Kultur,  så bra bevarat… allt från mannakraft, klapperbbrygga till festligheter!!!!! Man glädjs över deras goda skörd..klart jag spanade in ladorna…….….ojdå!! OOOPS…vad är det där  till höger som skymtar? Jag bara måste ZOOOOOMAIN………..HURRA, pefekt!!!!!!….så ska det se ut när man presenterar sitt land!!!!! Visst blir man glad  när man ser detta hederliga hantverk blommar!!!!!!! ALL RESPEKT TILL SIMÄGAREN SOM HETER  Daniela Finchy!!!Gör dina egna upptäckter, det finns gott om dom! Har du tur hittar du svensktalande annars så duger engelska bra här med detta trevliga folk!  Har du med ett bra resemål så skicka mig gärna ett vykort!

