Som ni ser så går det si-så-där

att varva ner under första semesterdagen…..för här är jag igen! 🙂 Orsaken är att jag glömde en sak och kan inte släppa det  🙂  Det var så här, Rozz  och jag pratade om *ställen* vi besökt och många av dom har försvunnit, andra tillkommit.  Detta var för en vecka sedan drygt….så säger hon…..”jag utmanar dig att hitta en plats jag inte besökt så ska jag visa dig en helt ny för dig??”  Glad i hågen antog jag vadet! 5 dagar hade vi på oss och redan efter dag 2 så var Rozz klar och jag hade en stark kandidat…den här (slurl)….men ville vänta ut tiden! Så i går tog Rozz mig med hit: FORGOTTEN CITY  (slurl)….i spöregn, tror inte det syns på bilderna,
men regnet piskade oss i ansiktet. Hit kom vi! Alldeles nytt för mig och ser spännande ut att utforska! Kanske nåt för dig med? Nå, jag hade bytt kandidat och var glad över att kunna visa henne hit: CAP ESTEL -” a  tuscan summer”  (slurl)…….nytt och färskt så om det inte var för all lavendel så skulle det dofta av byggprimmar! Eller åsneskit, fårlort?…eller honung? Ett underbart landskap som du kan bese bl. a med häst och vagn, eller gå  hand i hand genom! Som gjort för ett par med fina små platser, fina statyer och fontäner, dansmöjligheter, och fika på toppen! En underbar sim, ta dig lite semester i Toscana! Ja….inte kunde jag ta semester utan att blogga detta?

4 responses

  1. excellent post. fascinating reading. i’d be happy to have you submit your article links for any future postings such as these you feel might be useful for your readership.

Kommentarer inaktiverade.