Scandinavia hälsar sina nya grannar välkomna!

15.…vi är 15 nu!!! Ja, simmar i Norge….eller ska vi kanske börja kalla det landskap eller fylken? I allafall så stiger dom frem, födda ur havet, och börjar omringa oss ….det är jättekul, spännande…i andanom hör man arbetarsångerna, hammarslagen, sprängningarna…..känner doften av svett och den härliga lukten av kreativt folk  vars skaparglöd drivs av glädje! Ja, gillar det jag ser, sagt det förr, men kan sägas igen—–och JA, jag är förvånad över att så många nyinflyttade från  alla världens hörn ANPASSAT sig så fint till landskapen! Men få undantag då  ( vad sysslar du med Dareius???)

…..så är det alltid!!!!!    Berikar det med :D!!  Jag tog min kajak och betittade det mesta igår och det var en härlig tur, så mycket att se! Nå-ja……som sagt finns undantag och ONDA ÖGAT ger jag DIG  som inte  FATTAT att vi vill ha ett FRITT NORGE…..ja, du som slängde ut mig med din ORB mitt i en vattenled! Som ett brev på posten sänder jag dig lite nordiska delikatesser,  nån gång, en natt! :P—vet hut!!! 🙂

