Och så flyttade vi då igen

för 3:e gången på mindre än en vecka….och nu till Torget vid centrum, Smugen..tror det kan översättas som smattet?
Nja, granne med SN eleganta kontor och bättre skyddad där inne i hamnen….för det hände grejer där på förra stället….jo, ni vet dom jag skrivit om med dom stooooooooora båtarna!! Dom, ja! Såg en tidigt i går morse, innan Norge vaknat….det är då det händer. Då fattar dom mod Kaptenerna. För dom vill ju inte ha vittnen när dom gör sina  hm…dumheter. En stoooooor båt, ett fartyg,  fick en oemotståndlig lust att besöka Norge! Drog på som av bara attan utanför Boliglaget och jag smällde nästan av när jag såg  S T O R L E K E N…..Loungen säger mitt ögonmått är kasst, men denna Kapten, han ägde inget. Men sats tog han/hon…mot bron,  öppnade den……ack, ack, ack…*fniss, så kan det gå….tog nya krafter och gleeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeed in! Stor och fin! La till, riktigt snyggt…..gick ut och plåtade sin fina båt med Bryggen i bakgrunden! WOW.

Nöjd och belåten så tänkte dom vända om hem 🙂 Vända ja!!! Attans att Arc sov och inte kunde videofilma det, Ey likaså! Efter en massa lirkande så backade dom ut! Min morgon var räddad där jag satt gott gömd inne på Boliglaget på Njorls spark och med kameran jobbande för högtryck! Det händer alltid nåt i Norge!! Vår nya adress? Jooo…här finns vi
!

