NORGE stiger frem…..

….NORGE förökar sig, förnyar sig, förbättrar sig……. men är samtidigt det genuina Norge vi vant oss med, vi som bor här. Att klara denna balansgång är så djävla skickligt så nu blir det enbart en NORGE-BLOG i dag! Jo, en sak ska ni veta redan nu——–NORGE ÄR UNDER KONSTRUKTION——–det jag visar upp är kanske inte det man väljer att behålla……man bygger, lirkar med marken, man leder om vatten, man förkastar, man söker nya alternativ……och det är en handfull entusiaster—kvinnor och män— som offrar timmar av sin tid för att ge oss något unikt. Alla har gjort sånt underbart jobb, hittills—-man kan som boende enbart få tacka!!!!!!!!Konsten är ju att förnya utan att ge avkall på ens egen kultur…nått byggarna lyckats så bra med men även en del av invandrarna. Jag tror det är lite av NORGE‘s  hemlighet, jag tror det är vad som lockar vissa av oss hit……… Och det senaste nytillskottet—Miklagard….där har de nybyggarna lyhört  anpassat sig till landet med både boende och affärsidé.Jag som brukar fotvandra i landet tidiga söndagsmorgnar och trodde , ett tag, att jag kunde var enda landmärke, visste om varenda ny planterad blomma…..jag får nu ta till flakmoppen, cykeln eller ro runt och  skapa mig nya. Det ska bli så spännande! Ja, alla dessa nya fina vägar och vattenleder! Spännande öar, nya hus! Faktiskt…….snyggare granne än oss hade Snug Harbor aldrig  kunnat fått—–enig??

2 responses

  1. Kan bara instämma med dig Loan. Jag gillar Second Norway så pass mycket att jag själv nyligen blivit en av hyresgästerna. Och det är inget jag ångrar. Dessa varma och genuina människor som bor och driver dessa simmar är riktiga eldsjälar som värnar om sitt kulturarv och att folk ska ha det bra. Sånt gillar jag och stödjer jättegärna. Sen är ju Norge och Sverige inte så olika trots allt. 🙂 Btw tack för en jättetrevlig blogg Loan. 🙂 /Helene

Kommentarer inaktiverade.