Absolut ingen läsning för landkrabbor!

Nej…det här är en blogg om båtliv! Båtfolk! Sjöbusar!!…Inget för er  landkrabbor, alltså. Jodå, vi har ju fått mer vatten och det skulle ju utforskas. Så till helgen så fick jag en båt av Loungen, sen gav han grannen en med och då slog ju  JANTELAGEN till! Inte fasen skulle hon få bli bättre på att segla än mig?  Så jag gjorde en snabb resarch…..kollade upp hur en båt ser ut på bild och vad och var  SAKERNA finns! Detta konstiga språk är mig främmande, lika främmande som att *gå med pilar* eller snabbt veta vad som är höger eller vänster! Efter en åktur med Slayer i hans fina motorbåt så hade vi ju hamnat på sjöbotten med Loungen utslagen och kritik kom över vår klädsel! Jag som hade sån snygg klänning på mig?  Men OK, kanske det sitter i kläderna, kostym med rosa slips kanske är överkurs (?), så jag bytte till lite lämpligare…..såg faktiskt rätt sportig och van ut! Och Loungen tog sjöstövlar på,  snygg seglartröja och en varm duffel! Jaha, det yttre såg perfekt ut :)! Loungen, segelläraren, laddade upp sin pedagogiska sida….sa till mig att ta fram båten, sätta mig i den och LYSSNA! Då trillade det ner en Nederländare från skyn som började prata med Loungen :O….och jag satt och satt och satt….men fick syn på ett NC……och läsa kan jag! Jag sa… ”raise” …..och utan handkraft så for det upp segel! Loungen hade  tidigare sagt…..”du ska gå med pilar!” .…..så jag gjorde ju som han sagt….pilade lite hit och dit och fram kom en text i alla regnbågens färger och båtskrället tog fart och innan jag visst ordet av det så hade masten plöjt en 5 m djup fåra över hela Looungeholmen och det rakare än Stig Designs traktor! Och i båten fanns animationer …..jag simhoppade med den….2½ volt samtidigt som en skridskoanimation gjorde Loop och allt i en rasande fart och detta om och om och om igen! Jaaaa…idag har jag tagit min första lektion :D! I morgon kommer den andra 🙂

4 responses

  1. Det där händer oss som lärde oss segla i RL innan vi lärde oss cykla.
    Ska visst vara en ny olympisk gren i år i Second Life – en kombination av simhopp och segling.
    50 poäng för varje 2,5 volt Pettersonare med pik, 50 poäng för varje klarad simkorsning.100 poäng för varje ö man passerar igenom.
    Så grattis till 200 poäng Loan, jag fick bara 150 när jag försökte. Men jag kommer igen! Ser fram emot en god fight på böljan den blå 🙂 🙂 🙂

Kommentarer inaktiverade.