Mosters blog……Jag stannar kvar!

Försök inte lura med mig ni! Jag flytt int! Ville jag väster ut så had’ jag väl emigrerat när jag var ung? Nej, dra ni bara. Jag stannar här. Är rotad här jag….. sen kan ni prata om ljumma vindar, segelbart vatten, luftrum och vad ni vill. Jag vill  ha det som jag har det….kunna gå ut i bara mässingen och ta min dusch, strosa runt naken på backen och prata med djur och blommor medans morgonkaffet kokar….jag vill kunna flyta  naken efter ett bastubad, spegla min skönhet i vattnet vid lilla bryggan, slippa morgonrocken när jag smiter över tunet till gubben när han lockar. Jag vill ha årstider, få plocka mina kantareller i skogen, pimpla min fisk i viken, jag vill inte ha förändring. Och vad finns det för fisk i dom farvattnen? Jag som filear vår fisk så snabbt och fint, ska jag lära om? Svarta havet? Ni är bra galna ni!! Norge vid Svarta havet? Och språket? Töcken där amerikanska? Jag har ju sett hur ni försökt att plocka in det här….fnissar åt er…. I  ♥ Second Norway ….när man kan säga …

….varför krångla till allt så? Och int kommer jag våga ro in till Norge‘s centrum…bland alla dom där galet stora båtarna och säkert blir det sån där dresskåd för att besöka centrum med….vit kjol och blå kavaj med guldknappar? Får man det i inflyttningspräsent? Nej, jag stannar kvar. Såg att hon Jändi med hade nån kärring, kanske hon och jag kan spela bingo tillsammans och vara folkets röst om hur det ska va och hur gammalt folk ska behandlas? Pffft…och så sa Loan att inget ska behöva packas? Lindens skulle göra allt? Tokiga flicka! Tror hon jag vill ha en massa Lindens rotandes bland mina saker? Mina underkläder :O mitt porslin? Suckar högt jag och är lite skraj för att Gubben dras med dom över där. 😦 men som jag ofta tänker….skogen är full av ….var det träd?…jag tror det….iallafall vet jag en björkdunge, en bit ifrån. :D….men fan den flyttar ju med!

4 responses

Kommentarer inaktiverade.