Herre-jävlar! NORGE flyttar!

Ja, och det snart…inom 2-3 veckor. Till hetare segelklimat, till mer öppet vatten och luftrum! Till *snobbarna med dom fina båtarna*, dom många öarna, från det kalla vattnet i Sundsfjorden mot Snug Harbor och USS! Se Ey Ren‘s info här! Jag lånar en bild av Ey för att visa hur det kommer att se ut.———-Herre-jävlar säger jag, får man göra så här……….. får man skriva om världskartan utan krig, jordbävning eller vulkanutbrott? Är det en följd av den globala uppvärmningen? Beror det på Njorl’s utsläpp från Mökkafallet????? Tankarna har snurrat i mitt huvud i natt, runt, runt, runt. Kan det komma nåt bra ur det här????? Jag vill till 50%, tja kanske 59 då……men jag inser ju att DOM vinner mest. Snuggarna alltså! Samtidigt säger en del av mig…… ”hörre du Loo, var snäll nu, var generös……. för om  du och alla andra är det……ja då kan vi på sikt förändra världen!”——– För visst vill dom ha oss dit….dom vill ha europeisk kultur och historia, dom vill ha Norska berg och djupa fjordar, dom vill ha vår vackra natur, dom vill ha skönheten  av att blanda gammalt kulturarv med modern tid! För visst är det väl så att man njuter extra och känner sig *lyckad* den dagen man i sin Oceanis 300 möter den lilla tjärade roddbåten från Norge? Just DEN dagen faller nog saker på plats!  Just den dagen kanske man ser saker, ting, utveckling i ett nytt  perspektiv. Spännande ska det bli! Och utmanande att hålla kvar vår egenart i detta nya rike 🙂

4 responses

  1. Harald Blåtands ättlingar kan som förr i tiden segla ut och upptäcka världen.
    Tekniskt tror jag det blir bra. I de farvatten har de fått rätt hygglig ordning på sim-korsningarna och det faktiskt går att segla. Något som inte alltid varit så framgångsrikt på den gamla Norge-simen.
    Det knökiga blir ju att rensa ut alla gamla LM så man inte hamnar i finkan eller i vattnet eller så 🙂

  2. Takk for overraskende innlegg, Loo!
    Jeg tror jeg må la dette synke og gå ut i min hage i RL og ta fatt på ugresset blant roser og akeleier.

    Jeg kommer til å savne Sundet – og jeg var så glad i korallskogen som Ey eller Mia hadde laget der, rett utenfor bryggekanten! En liten venninne hadde jeg også funnet, for hos naboen Rozz dukket en havfrue opp. Hun lærte meg synkronsvømming og flotte triks med høye hopp over vannet! Med den lille seilbåten min og med robåten kunne jeg passere alle simgrenser uten så mye som en dråpe vann i dørken, så for meg var ikke simgrensene noe problem, og jeg var på farten i alle fjorder og sund. Men jeg opplevde jo forlis også. Med Njorls Flying Norceman og med Slayers sorte luksuriøse lystyact. – Du så jeg har skrattet og ledd!

    Når lukingen er unnagjort, skal jeg kikke på Ey Rens info, og se hvilke spennende fremtid som kommer i møte. 🙂

  3. Em….nej, nej, nej….allt kommer med…allt. Ingen förändring alls bara vi hamnar i ett annat vatten och får en massa gott att segla och ro på!! Och mer aktiviteter nära oss!

Kommentarer inaktiverade.