Jag måste vara sjuk…allvarligt sjuk…

…för jag byter personlighet så fort jag kommer in i SL. Från att vara ordningssam och kontrollerad i RL så blir jag inne i SL en…….jaaa? ekorre?…eller en dum gås?….en slösa,… ha-galen?…en latmask?…. och en som tar alla gåvor som erbjuds… i allafall, jag bara slänger in allt i garderoben, huller om buller…  ”SYSTEM, sa du SYSTEM??”….jag har system, flera stycken faktiskt,  men saker hittar inte dit. Underligt! Nå, en slarva är jag som inte städar, hopplöst lat eller kan vi inte kalla det—en som njuter av dagen, tar vara på den—det låter attans så mycket bättre. Och när jag ska klä om, ja, då får Långemannen stora skälvan, han suckar och stönar, rullar tummar och himlar med ögonen och han blir så röd i fejjan så jag är rädd för att han får stroke. Han tycker det tar tid, att jag inte hittar…..jag som har allt i perfekt ordning……….i RL. Här säger jag oftast , men len röst: ”älskling jag har inget att ta på mig”. Och det ska inte höras som om jag saknar kläder utan mer som……”jag hittar inte”. Ja, jag skäms för att tala om det, men så här många objekt har jag just nu…..klart man inte hittar då. Så nu säger mitt sunda förnuft att jag bör storstäda , ta en semerster på plattformen….STÄDA….
och bara SLÄNGA, SLÄNGA, SLÄNGA. Kanske jag också ska sluta klaga på att SL är segt…..med det bagaget?? Tänk, en gång i tiden, så skrev jag ett inlägg om hur man lättast städar i SL!! Jag får nog leta upp det nu….hm…och sedan leta nån medicin mot lättja? För det måste väl finnas i SL?

9 responses

  1. Piewwww…jag trodde jag var ensam om att ha allt i en enda bröt. Jag får nog ta två veckors semester på plattformen om det ska bli nån ordning 🙂 Vi kanske ska göra det samtidigt så vi har nån att beklaga oss för? De som har ordning har INGEN förståelse för detta problem 😉

  2. Det här med en mapp med ofta använda förlovningsringar var kul. Men du har väl varit med Långeman så länge jag kan minnas?

  3. Skrattar gott nu Aake….i den mappen ska förlovningsringen hamna när den faller bort + en massa andra typ smycken jag fått av Lången :)…hahaha…ser underligt ut! Jag har inte varit med nån annan än Lången i SL, det stämmer.

  4. Min vision är att ha en sån garderob som Lången, letar efter ett smart script som fixar det.
    -Är det inte själva vitsen med SL att få släppa loss……..fast min garderob ..i ..RL ….vi pratar inte mer om den 🙂

  5. Hahaha! Et sted må man i det minste kunne rote! Jeg har også tenkt i det siste på at kanskje maskinen går litt seint fordi den skal snurre seg gjennom et stort lager av saker og ting som jeg ikke har bruk for.

  6. Vanadis och Em….skönt att ni med inte är pedanter 🙂 Men en städfest i en sandkasse, kanske i Norge kunde väl vara kul—-inte minst för att visa varandra vilka knasiga saker man sparar på???

Kommentarer inaktiverade.