Lätt chockade så har vi kallat till

familjemöte ikväll på Scandinavia. Jodå…. Björne ,ni vet, har varit lite rastlös dom senaste dagarna, nervös och lös i magen, bitit på ramarna och fällt hår…..något döljde han…..och igår fick vi reda på det! :O Han har blivit PAPPA! Ja, han missbrukade vårt förtroende  under marknaden i Norge och gjorde någon ?, vet inte vem, med… heter det  kulting eller valp?? Och detta efter alla dom förtroliga samtal som Lången haft med honom om blommor och bin…timslååååååånga…..jaaa, jag hade säkert skött det bättre…blommor och bin…fnyser!!…! I alla fall så har mamman övergett valpkultingen…hon smet till varmare länder med en dalmatiner från Dalarna! Så nu går ungkraken runt på ett adoptionscenter och sträcker upp armarna och säger försökande och frågande… ”Pappa?” eller ”Mamma?” till alla han möter. Jo, vi smet dit igår, Lången och jag, för att se om det var Björne’s….ingen tvekan om den saken…samma rörelsemönster…..samma svansviftande, samma blick….blev allt lite vek där jag. Loungen, allvarligt sammanbiten….fortfarande besviken och avståndstagande. Men……så fort jag vände ryggen åt dom så gosade dom!!!  Hur ska vi nu göra? Ta Björne ur skolan?…..ja, han lär sig ju till glassmakare och hot-dog-försäljare…låta han ta sitt ansvar? Vi ska höra först med Mialinn ifall det utgår isbjörnsbarnbidrag i Norge. Ja, jag säger då det….aldrig en lugn stund….och vi som tänkt börja leva livet nu, Loungen och jag när djuren äntligen vuxit upp! 😦 !

